۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۶۰۲۶۹۷
رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور:

حضور طلاب در مسابقات قرآن نسبت به سایر اقشار اهمیت بیشتری دارد

حضور طلاب در مسابقات قرآن نسبت به سایر اقشار اهمیت بیشتری دارد
حجت الاسلام والسلمین گواهی گفت: طلاب به عنوان کسانی که الگوگیری از ائمه معصومین (ع) کردند، بسیار اهمیت دارد که در زمینه انس با قرآن فعال باشند.
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والسلمین «عبدالعلی گواهی» در حاشیه سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، درباره ارزیابی خود از مسابقات قرآن کریم، گفت: از برکات جمهوری اسلامی ایران است که بهره‌های فراوانی از قرآن کریم نصیب جوانان و نوجوانان آن شده است.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور افزود: هر سال مسابقات قرآنی نسبت به گذشته پیشرفت‌های خوبی دارد امسال هم بیشتر از جوان‌های آماده به کار استفاده شده است که جای شکر دارد.

حجت الاسلام گواهی با بیان اینکه حضور قرآن در متن زندگی امروز ما یکی از ضرورت‌های پیشرفت جامعه ما به سوی رشد و تعالی است، عنوان کرد: با آنچه بنده از طریق رسانه‌ها پیگیری کردم مسابقات قرآن بسیار خوب برگزار شده است.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور درباره مسابقات قرآنی طلاب و ارزش و اهمیت آن گفت: برای طلاب به عنوان کسانی که الگوگیری از ائمه معصومین (ع) کردند بسیار اهمیت دارد که در زمینه انس با قرآن فعال باشند بنابراین حضور طلاب در مسابقات قرائت و حفظ نسبت به سایر اقشار اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

وی در پایان در توصیه خود به جوانان و نوجوانان مانوس با قرآن گفت: جوانان و نوجوانانی که با قرآن انس می‌گیرد باید به آن عامل هم باشند چراکه آنان به عنوان افرادی قرآنی در جامعه شناخته می‌شود هر رفتار و گفتار آنان بر سایر مردم اثر دارد.

سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جهوری اسلامی ایران از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ماه در محل مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود. گفتنی است که در این رویداد بزرگ قرآنی، از مجموع ۶۳۷ شرکت کننده از ۶۲ کشور جهان جهت حضور در مرحله نهایی برگزیده شدند.۶۷ نفر از برجسته‌ترین اساتید قرآن شامل ۴۵ داور ایرانی و ۲۲ داور خارجی از ۱۴ کشور جهان به عهده دارند.

در مجموع ۳۲۹ تن از اهالی قرآن کریم از ۶۷ کشور جهان شامل متسابقین، داوران و مهمانان ویژه از جمله وزرای اوقاف و شئون دینی، شخصیت‌های دینی و مذهبی، مسئولان مسابقات بین المللی و جمعی از اساتید و مترجمان قرآن و فعالان قرآنی جهت حضور در این رویداد بین المللی دعوت شده اند. /۱۰۱/۹۶۹/م
محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات