۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۶۰۲۷۳۳
دبیرکل جنبش جهاد و سازندگی عراق:

جهان گواه مبارزه سپاه با تروریسم است

جهان گواه مبارزه سپاه با تروریسم است
دبیرکل جنبش جهاد و سازندگی عراق گفت: مصداق واقعی تروریسم نیروهای آمریکایی هستند نه سپاه.

به گزارش خبرگزاری رسا، حسن الساری دبیرکل جنبش جهاد و سازندگی عراق گفت: این نیروهای آمریکایی هستند که همیشه کشورها و مناطق را اشغال می کنند و باعث ایجاد جنگ و نفرت در میان یک ملت واحد، تقسیم کشورها، کشتن مردم بی گناه و تجاوز و اشغال می شوند، همانگونه که در عراق اتفاق افتاد.
این رهبر حزبی عراق گفت: سپاه پاسداران یک نیروی رسمی نظامی است که از کشور و مقدسات خود دفاع می کند و با تروریسم در منطقه نیز مبارزه کرده است. 
وی افزود: نیروهای آمریکایی عراق را اشغال کردند و ده ها هزار نفر از مردم بی گناه را کشته و خانه و اموالشان را تخریب کردند و هر گونه جنایت ممکن را علیه مردم بی گناه در این کشور انجام دادند و زیرساخت ها را از بین بردند.
الساری افزود: آمریکا امروز همین جنایات را در سوریه و دیگر کشورهای منطقه و جهان انجام می دهد. 
وی گفت: نیروهای آمریکایی همچنین از گروه های تروریستی مانند داعش، القاعده و النصره حمایت کردند و فرماندهان داعش را مجهز کرده و در زندان های آمریکایی آموزش دادند و پس از آن برای انجام عملیات تروریستی و کشتار مردمان بی گناه به نقاط مختلف جهان اعزام کردند. 
دبیرکل جنبش جهاد و سازندگی عراق افزود: بر اساس قوانین و عرف بین الملل سپاه پاسداران نیروی کاملا قانونی محسوب می شود بر خلاف نیروهای آمریکایی که به کشوری حمله و آن را اشغال می کنند.
دبیرکل جنبش جهاد و سازندگی عراق ادامه گفت: طبق قوانین سازمان ملل متحد سپاه پاسداران نیرویی مشروع و نیروهای آمریکایی حاضر در منطقه نیروهایی اشغالگر، متجاوز و تروریست به حساب می آیند چرا که اقدام به کشتار مردم بی گناه کرده و همچنین تمامی امکانات مادی و لجستیکی را برای گروههای تروریستی فراهم می آورند.
الساری افزود: نیروهای آمریکایی حاضر در عراق تمام پشتیبانی ها را از گروه های تروریستی داعش به عمل می آورند از جمله این که آن ها را با هواپیما جابجا کرده و به آنها سلاح و مهمات و مواد غذایی می دهند و همچنین زمانی که نیروهای عراقی آن تروریست ها را محاصره می کنند نیروهای آمریکایی آنها را از محاصره خارج کرده و به جای امن می برند.
وی گفت: این موارد همه مستند است و مدارک و اسناد آن موجود است از جمله فایل های ویدیویی که نشان می دهد هواپیماهای آمریکایی داعشی ها را پیاده کرده و برای آنها سلاح و مهمات و مواد غذایی می اندازند.
دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد دولتش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به عنوان 'سازمان تروریستی خارجی' تعیین کرده است. 
به دنبال این اقدام خصمانه آمریکا، شورای عالی امنیت ملی ایران نیز در اقدامی متقابل دولت آمریکا را حامی تروریسم و فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام را گروه تروریستی معرفی کرد. 

ارسال نظرات