۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۶۰۳۴۰۷
استاد حوزه علمیه:

جهان تشنه حاکمیت عدالت جهانی و نجات از ظلم مستکبران است

جهان تشنه حاکمیت عدالت جهانی و نجات از ظلم مستکبران است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه عدالت خواهی امت‌ها از شرایط مهم امر ظهور است، گفت: مردم جهان خواستار عدالت جهانی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حائری پور استاد حوزه علمیه شب گذشته در جلسه معرفتی مسجد جامع غدیر گفت: از موضوعات بسیار مهمی که در مساله ظهور امام زمان(عج) مطرح می شود بحث شرایط ظهور آن بزرگوار است.

وی افزود: ظهور امام زمان(عج) وعده حتمی خداوند است و در قرآن کریم و سایر کتاب های آسمانی به ظهور آن حضرت وعده و بشارت داده شده همچنین در روایات اهل بیت(ع) نیز این مهم مطرح شده است.

حجت الاسلام حائری پور با استناد به آیات الهی، ابراز کرد: قرآن کریم می فرماید: الله خدایی است که پیامبرش را با هدایت و دین حق فرستاد تا او را بر همه ادیان غلبه دهد؛ مراد از این آیه آن است که مسلمانان در دین خود ثابت قدم باشند و در مقابل دشمنان سست نشوند چرا که وعده جهانی شدن اسلام حتمی است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه وقت ظهور مشخص نیست و کسانی که در امر ظهور زمان تعیین می کنند کذاب هستند، اظهار داشت: در روایات علائم فراوانی برای امر ظهور بیان شده اما خاصیت این نشانه ها بیشتر امید بخشی به مردم است بنابراین مهم‌تر از دانستن علائم ظهور توجه به شرایط ظهور است.

وی افزود: ما باید بدانیم ظهور در چه بستری و با چه شرایطی رخ خواهد داد حداقل چهار شرط برای ظهور بیان شده که دو شرط آن در حال حاضر آماده است.

حجت الاسلام حائری پور اضافه کرد: هر حرکت و یا انقلابی نیازمند رهبر است تا آن حرکت موفق شود و انقلاب امام زمان(عج) نیز رهبر می خواهد که رهبر این انقلاب خود حضرت هستند. از شاخصه های مهم رهبری امام زمان(عج) مصلح بودن ایشان است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: شرط دوم یک حرکت انقلابی وجود قانون است که در این زمینه پیامبر اسلام می فرمایند: امام زمان سیره و سنت مرا اجرا و احیا خواهد کرد میزان او قرآن است و بر اساس قرآن عمل می کند؛ لازم است همه امور انسان بر اساس قرآن و سنت استوار باشد.

وی در ادامه آمادگی جهانی را از دیگر شرایط ظهور بیان کرد و گفت: زمانی این امر محقق می شود که مردم طالب ظهور امام زمان(عج) باشند در حال حاضر این عطش در وجود مردم جهان حس می شود و این بیانگر عدالت خواهی امت ها است.

حجت الاسلام حائری پور ادامه داد: همچنین وجود یاران امام زمان(عج) از دیگر شرایط ظهور است که باید تربیت شوند، یاران امام زمان(عج) باید همانند عمار برای امام علی(ع) باشند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات