۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۶۰۳۶۲۷
حجت الاسلام موسوی مطرح کرد؛

تلاش طلاب مدرسه علمیه بقیة الله در توجه به مباحث قرآنی

تلاش طلاب مدرسه علمیه بقیة الله در توجه به مباحث قرآنی
مدیر مدرسه علمیه حضرت بقیة الله(عج) با اشاره به اهداف این مدرسه در ابعاد آموزشی، پژوهشی و تهذیبی بر تلاش گسترده طلاب در حفظ قرآن تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از طلاب مدرسه علمیه حضرت بقیة الله(عج) قم با حضور در بیت حضرت آیت الله علوی‌گرگانی با این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه دیدار کردند.

حجت الاسلام سید روح الله موسوی مدیر مدرسه علمیه بقیة الله(عج) در این دیدار ضمن معرفی طلاب حاضر در جلسه عنوان کرد: مدرسه حضرت بقیة الله(عج) تحت اشراف استاد برجسته حوزه آیت الله ناصری راه اندازی شده و حدودا 75 طلبه دارد که از پایه یک تا پنج مشغول تحصیل و فراگیری علوم حوزوی هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان اهداف این مدرسه پرداخت و گفت:  تسلط طلاب به مبانی فقه ،اصول و مبانی اجتهاد وارائه کلاس های فوق برنامه برای توانمند سازی طلاب با استعداد های متفاوت در آوردگاه های اجتماعی مانند کلاس‌داری، نویسندگی،  خطاطی ، طب اسلامی ،نجوم،نرم افزارهای رایانه‌ای بخشی از اهداف آموزشی این مدرسه است.

حجت الاسلام موسوی افزود: مدرسه ما تلاش گسترده ای در جهت ارتقای برنامه های پژوهشی و تهذیبی نیز داشته است، از جمله این که تلاش کرده ایم که مباحث قرآنی سر و شکل بهتری پیدا کند.

وی تصریح کرد: در مدرسه سعی بر این بوده که حفظ قرآن و بحث مباحث قرآنی به خوبی جریان داشته باشد تا جایی که تعدادی از طلاب بخشی از قرآن را حفظ شده اند، البته اجباری در کار نبوده و این برنامه ها به صورت اختیاری است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت بقیة الله(عج) در بخش دیگری از سخنان خود در این دیدار در ارتباط با معیار جذب اساتید مدرسه نیز یادآور شد: اولویت در انتخاب برگزیدن اساتید معنوی  و پایبندی آن ها به اصول اخلاقی بوده نه این که صرفا به مسائل درسی و علمی توجه داشته باشند./1330/ج

ارسال نظرات