۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۶۰۴۱۳۳
در جامعه الزهرا؛

جشن ازدواج طلاب جامعه الزهرا برگزار می شود

جشن ازدواج طلاب جامعه الزهرا برگزار می شود
جشن ازدواج ۱۶۰ طلبه جامعه الزهرا با حضور حجت الاسلام والمسلمین مدنی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ملیحه عرب خزائلی در نشست خبری مدیر اداره امور طلاب و خانواده های جامعه الزهرا(س) با تبریک اعیاد شعبانیه با ارائه گزارشی از این اداره گفت: اداره امور طلاب و خانوده جامعه الزهرا(س) از مهرماه سال گذشته بحث تشکیل خانواده کلید خورد و با دوره تحقیقاتی دوساله برای نخستین بار در حوزه خواهران واحد تشکیل خانواده شکل گرفت.

مدیر کل امور طلاب و خانواده های جامعه الزهرا(س) با اعلام خبر برگزاری جشن ازدواج طلاب جامعه الزهرا(س) ابراز کرد: این جشن با حضور 160 طلبه جامعه الزهرا یعنی طلابی که در سال 97 و دو ماه نخست سال 98 ازدواج کرده اند پنج شنبه پنجم اردیبهشت در جامعه الزهرا برگزار می شود.

وی تشکیل خانوده را امری جریان ساز در جامعه اسلامی دانست و گفت: از ظلم هایی که غرب نسبت به بشریت داشته است کوچک و خار شمردن تشکیل خانواده است که این موضوع باعث نگرانی های و آسیب های اجتماعی شده است و حتی جامعه غربی نیز گرفتار آن است.

عرب خزائلی ازدواج به هنگام را بسیار مهم دانست و افزود: طلبه ای که در حال تحصیل است و دارای شغل نیست، خانواده باید او را درک کند و نباید همه آرزوهای خود را در این ازدواج ببیند.

وی ادامه داد: طلاب دوران با نشاطی را برای ازدواج انتخاب کرده اند اما کسانی که ازدواج را به تأخیر می اندازند این فرصت پویا را از دست خواهند داد بنابراین ازدواج پویا از برنامه های جامعه الزهرا(س) است که امید می رود خیرین و مسؤلان نیز در زمینه ازدواج دانشجویی و طلبگی برنامه ریزی داشته باشند.

مدیر کل اداره امور طلاب جامعه الزهرا(س) با تصریح بر این که بحث ازدواج، تبلغیاتی شده است در حالی که باید در صدر اولولیت ها در سیاست های فرهنگی باشد، اظهار کرد: ویژگی جشن های ازدواج طلاب و دانشجویی، فرهنگ سازی و تشویق جوانان به ازدواج آسان است.

وی ادامه داد: امروزه با توجه به مشکلات اقتصادی با برگزاری ازدواج آسان می توان بسیاری از مشکلات ازدواج را کاهش داد که امروزه برخی از طلاب و دانشجویان به سادگی پای سفره عقد می نشینند که مایه افتخار است.

عرب خزائلی با اشاره به برنامه های جشن ازدواج طلاب جامعه الزهرا(س) گفت: سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مدنی رییس جامعه الزهرا(س)، همچنین بیان توصیه های اخلاقی از سوی حجت الاسلام فرحزاد، مولودی خوانی و پرچم گردانی حرم امام رضا(ع) از برنامه های این جشن ازدواج است.

وی ادامه داد: اهدای کارت هدیه از سوی رییس جامعه الزهرا(س)، اهدای وام ازدواج قرض الحسنه، و اهدای چند وام به صورت قرعه کشی همچنین اهدای جهیزیه از سوی خیرین به برخی طلاب که از نظر مالی احراز شرایط شده اند از جمله بسته های حمایتی جشن ازدواج طلاب جامعه الزهرا(س) است./1324/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
 
مصطفی رستمی
ارسال نظرات