۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۶۰۴۲۵۴
استاد حوزه علمیه:

رونق تولید و اقتصاد مقاومتی بهترین راه مقابله با جنگ اقتصادی دشمنان است

رونق تولید و اقتصاد مقاومتی بهترین راه مقابله با جنگ اقتصادی دشمنان است
استاد حوزه علمیه و دانشگاه با اشاره به تشدید تحریم‌های جبهه استکبار علیه ایران اسلامی، گفت: بدون شک رونق تولید و اقتصاد مقاومتی بهترین راه مقابله با این جنگ اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی اسدی، استاد حوزه علمیه امروز در جمع طلاب حوزه علمیه با اشاره به اینکه رونق تولید و بازدارندگی اقتصادی بهترین راه مقابله با دشمنان است، بر پیگیری جدی تحقق شعار سال از سوی همه مردم و مسؤولان تأکید کرد.

وی افزود: بعد از خروج آمریکا از برجام در اردیبهشت ۹۷ و اعلام مرحله اول تحریم‌ها در هجدهم مردادماه و مرحله دوم تحریم‌ها در سیزدهم آبان ماه ۹۷، آمریکا سه هدف اساسی علیه ایران را در جنگ اقتصادی دنبال می‌کرد.

حجت‌الاسلام محمدی ادامه داد: تشدید تحریم‌های اقتصادی علیه ایران از طریق ایجاد یک نظام جامع فشار اقتصادی برای ایجاد نارضایتی و آشوب اجتماعی نخستین هدف آمریکا بود.

وی افزود: ایجاد ائتلاف منطقه‌ای و بین‌المللی علیه ایران با هدف مهار نفوذ ایران در منطقه و قطع همکاری‌های اقتصادی ایران با همسایگان و دوستان منطقه‌ای و ادعای ایستادن در کنار مردم ایران باهدف ایجاد آشوب و درونی‌سازی چالش در ایران و قرار دادن مردم در مقابل نظام از دیگر اهداف استکبار در جنگ اقتصادی علیه ایران بود.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به چرایی جنگ اقتصادی، افزود: ایرانیان در طول چهل سال گذشته اگرچه هیچ‌گاه از تحریم اقتصادی دشمن ‌بی‌نصیب نمانده و همواره سطوح مختلفی از تحریم اقتصادی را از سوی قدرت‌های استکباری و با هدایت آمریکایی‌ها تحمل کرده‌اند.

حجت‌الاسلام محمدی ادامه داد: اما تمرکز دشمنان بر تحریم اقتصادی برای مقابله با نظام اسلامی در سال‌های اخیر، ناشی از این برآورد است که به دلیل قدرت وتوان ایران در عرصه نظامی و امنیتی و رسیدن به بازدارندگی متعارف و درون‌زا، امکان تهدید و شکست ایران در آن عرصه‌ها وجود ندارد.

وی تصریح کرد: اما عرصه اقتصادی مهم‌ترین عرصه باقی مانده برای مقابله با ایران است، به‌ویژه آن‌که دشمن به این باور و برآورد رسیده است که آسیب‌پذیری ایران در این بخش بیش از دیگر عرصه‌هاست.

این استاد حوزه علمیه گفت: از منظر آمریکایی‌ها نیز این جنگ برایشان کم‌هزینه‌تر بوده و امکان ایجاد اجماع علیه ایران با همکاری برخی از کشورهای اروپایی و منطقه‌ای وجود دارد؛ به همین دلیل تمام توان خود را بر روی این جبهه متمرکز کرده‌اند تا بتوانند به اهداف شوم خود در رابطه با ایران اسلامی برسند؛ اما به فضل الهی و هوشیاری مردم و اجرایی شدن مفاد رونق تولید و اقتصاد مقاومتی در این عرصه هم از ملت ایران شکست می‌خورند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات