۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۶۰۴۴۳۱
نماینده عراقی:

هر گونه اظهارنظر علیه «الحشد الشعبی» کمک به تروریسم است

هر گونه اظهارنظر علیه «الحشد الشعبی» کمک به تروریسم است
عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق اعلام کرد که اگر کسی علیه نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی اظهار نظر کند، در واقع به تروریسم کمک کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، «عامر الفایز» عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق نسبت به اظهار نظر منفی علیه نیروهای امنیتی و سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) هشدار داد.

الفایز به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که «پیروزی نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی در نابودی نظامی باقی مانده عناصر جنایتکار داعش و اخراج آنان از همه اراضی که پس از سال 2014 اشغال شده بود، برای بسیاری از دشمنان عراق خوشایند نبود».

وی ادامه داد: «اینها (دشمنان عراق) چه کشور بودند یا حزب، همچنان در حال اجیر کردن شماری از افراد ضعیف‌النفس هستند که آنان را با پول بخرند تا [این افراد] در صفحه تلویزیون ظاهر شوند و تصویر نیروهای امنیتی را مخدوش سازند».

الفایز در پایان تأکید کرد که چنین اظهاراتی علیه نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی –چه خارجی باشد، چه داخلی- فقط کمک به تروریسم است.

این  عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق در پایان از شخصیتهای عراقی خواست نسبت به هر گونه اظهار نظر علیه الحشد و نیروهای امنیتی سکوت نکنند.

منابع خبری  اخیرا اعلام کردند، واشنگتن با حمایت کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس حمله‌ای هدفمند برای اعمال فشار و تحریک عشایر استان‌های غربی به اخراج الحشد الشعبی از شهرهای سنی‌نشین را رهبری می‌کند و یکی از نشانه‌های این حمله سفر چند روز قبل کاردار سفارت آمریکا به الفلوجه بود.

جنبش النجباء عراق 29 فروردین اعلام کرد که ماندن الحشد الشعبی در شهرهای سنی‌نشین ربطی به سلیقه‌ سیاسی، عشایری یا آمریکایی ندارد و نیروهای الحشد الشعبی نماینده حاکمیت کشورشان هستند.

این جنبش تأکید کرد: «کسی که درباره بیرون بردن الحشد از هر کدام از شهرهای عراق تصمیم می‌گیرد، فرمانده کل نیروهای مسلح است که  به خطر اوضاع کنونی واقف است، بخصوص که هسته‌هایی تروریستی در آن شهرها وجود دارد و هنوز خطر باندهای تروریستی در سوریه، عراق را تهدید می‌کند».

استان‌های الانبار، دیالی، صلاح الدین، کرکوک و نینوی جزء استان‌های سنی‌نشین عراق هستند که الحشد الشعبی از زمان شروع مبارزه با داعش در آنجا حضور داشته است./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات