۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۶۰۴۵۹۲

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
شرکت ۹ قرآن ­آموز از خراسان شمالی در مسابقات کشوری مدهامتان و اجرای بیش از ٣٠ برنامه فرهنگی و هنری در ماه رمضان عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با بیان این که سیزدهمین دوره این مسابقات ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور برگزار می شود، اظهار کرد: 450 نفر در این دوره ثبت نام کردند  که در نهایت 9 نفر از استان در رشته های قرائت ترتیل، قرائت تقلیدی و تحقیق، حفظ جزء ۳۰ و حفظ کل  از دهم تا سیزدهم ماه جاری  در این رقابت ها حضور می یابند.

شیرازیان افزود: این مسابقات به منظور کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال در کانون های فرهنگی، هنری مساجد کشور با هدف ایجاد رقابت سالم و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی نوجوانان و جوانان علاقه مند به فعالیت های قرآنی برگزار می شود.

اجرای بیش از ٣٠ برنامه فرهنگی و هنری در ماه رمضان

رئیس گروه قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از برگزاری بیش از ٣٠ برنامه فرهنگی و هنری توسط این اداره کل در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.

علی اصغر نودهی اظهار کرد: اجرای نمایش‌های دینی، برگزاری شب‌های فرهنگی، برگزاری دوره آموزشی توانمندی مؤسسات قرآنی و تجلیل از مدیران و مربیان قرآنی از اهم برنامه‌های اجرایی در ایام ماه مبارک رمضان خواهد بود.

نودهی افزود: برگزاری محافل انس با قرآن، برگزاری نمایشگاه سبک زندگی اسلامی، اعزام مبلغ با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی به محافل مؤسسات قرآن و عترت، برگزاری محافل انس توسط مؤسسات قرآنی، برگزاری نمایشگاه قرآن، برگزاری کارگاه سبک زندگی اسلامی و برگزاری مسابقه نقاشی ویژه خردسالان از جمله برنامه‌های این ایام به شمار می‌رود.

وی همچنین اهدا کتاب به مراکز، تجلیل از فعالان قرآنی، جشنواره کودک و نوجوان قرآن و عترت، برگزاری ویژه برنامه میلاد امام حسن (ع) برگزاری کارگاه‌های هنری، برگزاری مسابقات قرآنی ویژه خانواده همکاران و برگزاری مسابقات قرآنی ویژه کودکان را از دیگر برنامه‌های اجرایی ذکر کرد.

نمایشگاه کتاب خراسان‌شمالی امسال برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی از برگزاری نمایشگاه کتاب در مرکز استان خبر داد.

حسین فرخنده در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب تهران اظهار کرد: امسال شاهد حضور روستاهای دوستدار کتاب استان خراسان‌شمالی، در نمایشگاه کتاب هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از خراسان‌شمالی تعدادی از ناشران حضور دارند بیان کرد: از خراسان‌شمالی انتشارات دُر قلم، مدافعان، دُرج سُخَن، آذرین مهر و عقربه ازجمله ناشرانی هستند که در نمایشگاه کتاب تهران حضور پیداکرده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی از حضور دو روستای دوستدار کتاب در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و افزود: دو روستای دوستدار کتاب ارکان و بِزَنَج در نمایشگاه کتاب تهران حضور دارند و توانمندی‌ها و اقدامات خود را در راستای فرهنگ کتاب‌خوانی به دید عموم بازدیدکنندگان می‌گذارند؛ و بر این باوریم که فعالیت‌های فرهنگی روستایی باعث معرفی، شکوفایی و گسترش در روستاها می‌شود.

قرارگاه فضای مجازی بسیج در خراسان شمالی آغاز به‌کار کرد

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج در خراسان شمالی با اشاره به آغاز به کار قرارگاه فضای مجازی بسیج در استان گفت: این قرارگاه باهدف سالم‌سازی، جریان سازی و گفتمان سازی انقلاب اسلامی در فضای مجازی ورود کرده تا بتواند تهدید این فضا را به فرصت به نفع جبهه انقلاب تبدیل کند.

هادی حسن دوست با اشاره به اهمیت و تأثیرگذاری علم و تکنولوژی در فضای مجازی اظهار کرد:  امروز با گسترش حوزه علم و تکنولوژی فضای مجازی تبدیل به یک ابزار قدرت و تأثیرگذاری شده است و بی‌شک یکی از شاخصه‌های تعریف قدرت کشورها در عصر جدید میزان تسلط و توانمندی آنها در بخش مجازی و سایبر است.

وی مدیریت فعلی در فضای مجازی کشور را سیاسی همراه با مدیریتی ناهمگون دانست و افزود: فضای مجازی در کشور ما علی‌رغم تأکیدات مؤکد رهبری انقلاب بر استفاده هوشمندانه از این ظرفیت ولی باز شاهد استفاده‌ای سیاسی با مدیریتی ناهمگون، چند پارچه و به‌دوراز خط‌مشی صحیح است.

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج در خراسان شمالی با اشاره به تأکید رهبر انقلاب مبنی بر حضور فعال بسیج گفت: بسیج بعد از تأکید رهبر انقلاب مبنی بر حضور فعال و اثربخش در این زمینه ورود کرده و متناسب با خط‌مشی‌های صحیح تعریف برنامه و کارکرده است./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات