۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۶۰۴۸۵۶
نماینده طلاب فیروزکوه و دماوند:

شهادت طلبه همدانی محبوبیت روحانیت را چند برابر کرد

شهادت طلبه همدانی محبوبیت روحانیت را چند برابر کرد
حجت آهنگران با اشاره به این که روحانیت در صحنه های مختلف در حمایت از مردم پیشتاز بوده است، گفت: شهادت طلبه همدانی نیز محبوبیت روحانیت را در بین مردم چند برابر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسنعلی آهنگران نماینده طلاب و فضلای شهرستان های دماوند و فیروزکوه در جلسه فصلی جامعه روحانیت این شهرستان که شامگاه دوشنبه در قم برگزار شد به شهادت روحانی انقلابی در همدان اشاره کرد و اظهار داشت: انسان با این حرکت دشمن یاد حدیث امام سجاد می افتد که فرمودند: «خدا را شاکریم که دشمنان ما را از احمق ها قرار داد».

وی افزود: دشمن خیال کرد که با این حرکت مذبوحانه، روحانیت ار در جامعه تضعیف کرده و ارتباط آنها را با مردم کمتر می‌ کند ولی کور خوانده اند، چراکه روحانیت همواره در کنار و در قلب مردم حضور دارد همچنانکه در حادثه سیل نیز این قشر بزرگ، فداکاری و اخلاص و خدمت خود را نشان داد و محبوبیت خود را در میان مردم چند برابر کرد.

نماینده طلاب دماوند و فیروزکوه با بیان این که شهادت روحانیت در جامعه نیز موجب محبوبیت این قشر می‌ شود، گفت: شما در این چند روز تجلیل مراجع و جامعه مدرسین و حوزه علمیه قم را دیدید؛ دیروز هم تشییع مفصلی در همدان صورت گرفت و مراسم بزرگی هم برای ایشان گرفته خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: امیدواریم خداوند روحانیت را به وظایف اصلی خودش را آشناتر کند، چراکه ما وظایف سنگینی داریم و گاهی رسالت خودمان را فراموش کرده ایم و آنچه به ما مأموریت داده شده کمتر توجه داریم.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم انقلاب باقی بماند باید در رده اول روحانیت و حوزه علمیه قم انقلابی بماند همچنانکه رهبر معظم انقلاب در جلسات مختلف تأکید کردند روحانیت هم باید انقلابی باشد، هم انقلابی عمل کند و هم انقلابی بماند و در این مسیر استقامت و پایداری از خود نشان بدهد.

عضو مجمع نمایندگان طلاب در ادامه با اشاره به وظیفه تبلیغ روحانیت و مبلغان در ماه مبارک رمضان یادآور شد:  باید تلاش شود که از روحانیت محلی کمال استفاده برده شود و ما هم خود را موظف کنیم و برای شهرها و روستاهای خودمان کار کنیم که در غیر این صورت از دیگران انتظاری نخواهد بود.

وی تأکید کرد: مردم به حرف و عمل ما توجه دارند و توقع شان از روحانیت زیاد است، بنابراین باید از این ماه استفاده کنیم ولی در تبلیغات توجه داشته باشیم به آن چه می‌ گوییم عمل کنیم نه مثل برخی دولتمردان که فقط حرف می‌ زنند ولی رنگ و بوی عمل در سخن و کلام آنها دیده نمی شود./1330/ج

ارسال نظرات