۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۶۰۵۰۳۲
مدیرکل دادگستری خراسان شمالی تأکید کرد؛

ضرورت حفظ امنیت شغلی و روانی کارگران

ضرورت حفظ امنیت شغلی و روانی کارگران
مدیرکل دادگستری خراسان شمالی با تأکید بر ضرورت حفظ امنیت شغلی و روانی کارگران، گفت: حفظ امنیت شغلی و روانی کارگران بهترین پاداش برای آن‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری، مدیرکل دادگستری خراسان شمالی، امروز، در اولین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری، با اشاره به اهمیت وجود کارگران در چرخه تولیدی و اقتصادی جامعه، اظهار داشت: پرداخت به‌موقع حقوق و مزایای کارگران تجلیل و تکریم واقعی از آن‌ها است.

وی افزود: اینکه کارگران یک ماه تمام به امید دریافت حق‌وحقوق قانونی خود زحمت‌کشیده و در پایان ماه حقوق آن‌ها با تأخیر و یا به‌صورت جزئی پرداخت می‌شود، سبب ناامیدی و دلسردی آن‌ها می‌شود.

حجت‌الاسلام جعفری بابیان اینکه در اسلام هم به پرداخت به‌موقع حقوق و دستمزد کارگران تأکید بسیاری شده است، اضافه کرد: تکریم کارگران و پرداخت به‌موقع حق‌الزحمه آن‌ها تجلیل واقعی از زحمات آن‌ها است.

وی ادامه داد: البته پرداخت به‌موقع حق‌الزحمه کارگران و ایجاد امنیت شغلی برای آن‌ها جزء با حمایت واقعی از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان میسر نمی‌شود.

حجت‌الاسلام جعفری با تأکید بر تأمین امنیت شغلی و روانی سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان برای اشتغال پایدار مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و رییس قوه قضائیه، تصریح کرد: در این راستا لازم است عزم و اراده ملی داشته و با استفاده از تولیدات داخلی از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران داخلی حمایت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای حمایت تمام‌قد از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران داخلی لازم است بانک‌ها هم با عرق ملی وارد عمل شده و از غیرفعال شدن واحدهای تولیدی استان جلوگیری کنند.

حجت‌الاسلام جعفری افزود: باید برای احیای ظرفیت‌های تولیدی استان و جلوگیری از خروج منابع و سرمایه‌های شهروندان به خارج از استان با همفکری بانک‌ها برنامه‌های جامع و کاملی در نظر گرفته شود.

مدیرکل دادگستری خراسان شمالی گفت: در راستای حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران باید نحوه مشارکت بانک‌های خصوصی شفاف‌سازی‌شده و با افراد متخلف و سودجو که چوب لای چرخ می‌اندازند، برخورد قانونی صورت گیرد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات