۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۶۰۵۳۸۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

جوانان باید انحصار رسانه‌ای و مجازی دشمن را بشکنند

جوانان باید انحصار رسانه‌ای و مجازی دشمن را بشکنند
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: همان گونه که رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب تأکید کرده‌اند جوان‌ها باید محاصره‌ای که دشمن در فضای مجازی ایجاد کرده را بشکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در مراسم زنگ سپاس، با گرامیداشت هفته معلم، به تبیین جایگاه معلم در آموزه‌های قرآنی پرداخت و اظهار کرد: خداوند در قرآن هم به مُرکب و هم به مَرکب قسم خورده است.

وی افزود: معلم بودن به‌اندازه‌ای عظمت دارد که خداوند به قلم و آنچه می‌نویسد قسم خورده و از سوی دیگر به اسب رزمنده هم قسم خورده که او را به سمت جبهه پیش می‌برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: این موضوع نشان می‌دهد معلمی به‌اندازه‌ای فضیلت دارد که هم نوعی جهاد و جبهه و هم تلاش در راستای دانایی است؛ یعنی همان‌گونه که رزمندگان باید مسائل را رصد کرده، نفوذ دشمن را شناسایی کنند و خاک‌ریزها را بشکنند معلم هم دیدبان و سنگربان بوده و همه افکار را رصد می‌کند تا ذهن و فکر دانش آموزان ما از حوادث و رخدادهای منفی به دور باشد.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بر این اساس هم قلم و مُرکب دانشمندان و معلمان و هم مَرکب رزمندگان هر دو در راستای جهاد و تلاش خداپسندانه حرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: رسول گرامی اسلام می‌فرماید: خداوند سه صدا را دوست دارد؛ صدای گام رزمندگان، صدای چرخ نخ‌ریسی زنان خانه‌دار و صدای قلم دانشمندان.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه این حدیث نشان می‌دهد باید توپخانه، چاپخانه و کارخانه در کشور فعال باشد، افزود: بر این اساس باید هم در بعد اقتصادی، هم در بعد نظامی و هم در بعد فرهنگی فعالیت کنیم؛ زیرا اگر این سه در کنار هم قرار گیرند جامعه پیشرفته و مقتدر می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین رسالت معلمان و دانش آموزان در تحقق تمدن نوین اسلامی پرداخت و با اشاره به اینکه این مسیر طولانی و سخت است، خطاب به جوانان افزود: در این راه مراقب باشید؛ زیرا دشمن تهاجم رسانه‌ای خود را در فضای مجازی و حقیقی آغاز کرده و رهبری هم در بیانیه می‌فرمایند جوان‌ها باید محاصره‌ای که دشمن در فضای مجازی ایجاد کرده را بشکنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه در این راستا جوانان باید فعال بوده و منفعل نباشند، ادامه داد: جنگ رسانه جنگ مهمی است؛ ازاین‌رو باید در این نبرد با تمام توان و توانمندی وارد میدان شوید.

وی بر ضرورت مراقبت از خود در این فضا هم تأکید کرد و گفت: امروز فضای مجازی فضای واقعی زندگی ما شده؛ ازاین‌رو باید مراقب باشید به دام این فضا نیفتید؛ زیرا دشمنان در فضای مجازی تله‌هایی برای من و شما گذاشته‌اند که اگر مراقب نباشیم گرفتار خواهیم شد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات