۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۶۰۵۵۰۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

فعالان قرآنی با گسترش فضای معنوی مانع از ظهور منکرات شوند

فعالان قرآنی با گسترش فضای معنوی مانع از ظهور منکرات شوند
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: هنر قرآنی‌ها این باشد که فضای معنوی و قرآنی را به‌اندازه‌ای گسترش دهند تا منکرات جرأت بروز و ظهور در جامعه نیابند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست با اعضای جامعه فرهنگی قرآنی استان، با اشاره به رسالت فعالان عرصه قرآن، افزود: باید خروجی جلسات قرآن کادرسازی قرآنی و نیروهای متدین انقلابی و جهادی باشد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از این جوان 40 مرتبه در بیانیه گام دوم انقلاب یاد کرده‌اند، خطاب به فعالان عرصه قرآن، گفت: به خروجی‌های جلسات خود توجه کنید تا مهارت، تدین، تفکر ناب را در پی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه انقلاب ما قرآن را از قبرستان‌ها به بطن جامعه آورد، افزود: یکی از برکات انقلاب اسلامی این بود که قرآن را به میان میدان آورد.

استاد تفسیر قرآن کریم اضافه کرد: پیش از انقلاب برخی از کشورهای عربی به ما ایراد می‌گرفتند که خیلی با قرآن مأنوس نیستید؛ اما امروز حفاظ و قرای فراوانی در کشور تربیت شده‌اند که مقام‌های بین‌المللی کسب می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب و نظام اسلامی عیار معنویت و اخلاق را در فضای عمومی جامعه به‌گونه‌ای چشمگیر افزایش داد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با بیان اینکه دشمن در فضای مجازی و حقیقی دام‌های رنگارنگی برای فرزندان ما پهن کرده است، گفت: باید هنر قرآنی‌ها این باشد که فضای معنوی و قرآنی را به‌اندازه‌ای گسترش دهند که منکرها جرئت بروز و ظهور نیابند.

وی تصریح کرد: بنا به فرموده امام حسن مجتبی (ع) باید آن‌قدر معروف‌ها را زیاد کنیم که منکرات به حاشیه بروند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: یکی از معروفاتی که اگر زیاد شود منکرها کمرنگ می‌شوند قرآن است؛ ازاین‌رو هرچه گفتمان‌ها و جلسات قرآنی بیشتر باشد منکرها و مفسدها زمینه ظهور کمتری می‌یابند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات