۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۶۰۵۶۵۹

واکنش نمایندگان مسلمان کنگره آمریکا به کشتار فلسطینیان

واکنش نمایندگان مسلمان کنگره آمریکا به کشتار فلسطینیان
دو نماینده مسلمان کنگره در صفحه توییتر خود به شدت از جنایات اخیر رژیم صهیونیستی به ویژه کشتار کودکان فلسطینی انتقاد کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، برخلاف «دونالد ترامپ» رییس‌جمهور آمریکا که از جنایات روزهای اخیر رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی حمایت کرده بود، دو نماینده مسلمان کنگره به شدت از کشتار فلسطینیان به ویژه کودکان انتقاد کردند.

«ایلهان عمر» اولین عضو مسلمان و محجبه کنگره آمریکا در پیامی توییتری به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و گفت: «چه تعداد معترض دیگر باید هدف گلوله قرار گیرند، و چه تعداد راکت دیگر باید شلیک شود و چه تعداد از کودکان باید کشته شوند تا این چرخه بی‌پایان خشونت‌ها پایان یابد؟»

وی به اشغال غزه توسط رژیم صهیونیستی اشاره کرد و نوشت: «وضع موجود اشغال و بحران انسانی در غزه غیرقابل تحمل است. تنها عدالت واقعی می‌تواند به امنیت و صلح پایدار منجر شود».

 

از طرف دیگر، «رشیده طلیب» نماینده مسلمان کنگره آمریکا از ایالت «میشیگان» نیز ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه در یک پیام توییتری نوشت: «چه زمان جهان رفتارهای غیرانسانی با فلسطینیانی که تنها خواستار آزادی هستند را متوقف می‌کند؟»

وی به تیتر اخباری با مضمون حملات هوایی رژیم صهیونیستی و پاسخ مقاومت به این حملات اشاره کرد و نوشت: «سرتیترهای این چنینی و تنظیم آن به این شیوه، تنها بر تداوم فقدان مسئولیت اسرائیل دامن می‌زند که به صورت ناعادلانه کودکان و خانواده‌های فلسطینی را سرکوب می‌کند و هدف می‌گیرد».

 

برخلاف نمایندگان کنگره آمریکا، «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا در واکنش به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه در صفحه توییتر خود نوشت: «یک بار دیگر اسرائیل در معرض حملات راکتی گروههای تروریستی حماس و جهاد اسلامی قرار گرفته است. ما صددرصد از اسرائیل برای دفاع از شهروندانش حمایت می‌کنیم.»

ترامپ خطاب به مردم غزه هم نوشت: «این اقدامات تروریستی علیه اسرائیل برای شما چیزی جز بدبختی بیشتر به ارمغان نخواهد آورد. به خشونتها پایان دهید و به سمت صلح بروید. این میتواند اتفاق بیافتد.»

پامپئو نیز همچون ترامپ از جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان حمایت کرده بود و در ویژه‌ برنامه یکشنبه‌های شبکه «فاکس نیوز»، گفت: «اسرائیلی‌ها کاملا حق دارند که از خود دفاع کنند.»

او با متهم کردن مقاومت فلسطین به هدف قرار دادن غیرنظامیان، افزود: «اسرائیلی‌ها کاملا حق دارند از خود و حاکمیت خود دفاع کنند. امیدوارم آتش‌بسی که برای هفته‌ها برقرار بوده و به میزان قابل‌توجهی رعایت می‌شد، بار دیگر برقرار شود».

دور تازه درگیری‌های اخیر در غزه که جرقه آن از راهپیمایی‌های بازگشت جمعه اخیر آغاز شده بود، در روزهای شنبه و یکشنبه به اوج خود رسید. گروه‌های فلسطینی در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی بیش از 600 راکت و موشک به سمت شهرها و شهرک‌های رژیم صهیونیستی شلیک کردند.

با این حال، امروز (دوشنبه) مقامات رژیم صهیونیستی دستور دادند اقدامات اتخاذ شده در جنوب فلسطین اشغالی حین درگیری با نوار غزه، لغو شود و مدرسه‌ها در شهرک‌های مجاور غزه باز شده است.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین در حملات اخیر 25 فلسطینی به شهادت رسیدند و بیش از 150 نفر دیگر زخمی شدند. واکنش راکتی مقاومت نیز منجر به کشته شدن چهار صهیونیستی و مجروحیت 130 شهرک نشین دیگر شد./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات