۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۶۰۶۱۵۹
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

مسؤولان بر حفظ شخصیت و کرامت مراجعه کنندگان توجه ویژه داشته باشند

مسؤولان بر حفظ شخصیت و کرامت مراجعه کنندگان توجه ویژه داشته باشند
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: کیفیت اجرا با حفظ شخصیت و کرامت مراجعه کنندگان در سازمان‌های اداره ای مهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند صبح امروز در دیدار با مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اظهار داشت: انسان طوری خلق شده که اگر فطرت آن آلوده نشود اصل احسان یکی از احساس‌های فطری انسان است.

وی گفت: به طوری که این احسان برای انسان تنها نیست و اگر به یک موجود دیگر نیز احسان کند خودش لذت می‌برد و پیش از آنکه به یک ضعیف نیازمند احسان شود به قوی که می‌تواند دست ضعیفی را بگیرد و احسان کند بیشتر نیاز دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: احسان به قشر نیازمند و ضعیف و یک کودک لذت بخش است چرا که از نظر روانی کمک به یک مستحق لذت بیشتری از کمک به غیر مستحق دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: این سیستم و سازمان بیمه سلامت مبتنی بر یک سری نداهای فطری است و باید از این فرصت بهترین استفاده را کرد.

وی با بیان اینکه شیوه‌های برخورد و اجرا نیز مهم است، ادامه داد: بنابراین کیفیت اجرا با حفظ شخصیت و کرامت مراجعه کنندگان در سازمان‌های بیمه‌ای مهم است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: قانون در یک چارچوب و فلسفه خاصی سازمان بیمه سلامت را ایجاد کرده و ممکن است کسانی از آن استفاده کنند که در قانون گنجانده نشدند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: شاید زمانی امکانات لازم برای شناسایی افراد وجود نداشته اما امروز ابزاری که است می‌تواند این حق را در چارچوب مستحق قرار دهد و افراد سوءاستفاده کننده شناسایی شوند و حق مستحق به غیرمستحق داده نشود.

وی افزود: اصل کار در بیمه سلامت یک شغل اداری است اما کاری که با انگیزه در این سازمان با قصد قربت انجام شود عبادت است و انجام این امورات غیر از جنبه اداری دارای روحیه اخلاقی و خدمتگزاری است./9314//210/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات