۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۶۰۶۱۷۱
نماینده مردم بیرجند در مجلس:

اگر غربی‌ها به تعهداتشان عمل نکنند هیچ تضمینی به ادامه برجام نیست

اگر غربی‌ها به تعهداتشان عمل نکنند هیچ تضمینی به ادامه برجام نیست
حجت الاسلام عبادی گفت: اگر اروپایی‌ها به تعهدات خود عمل نکنند ما نیز تعهدات خود را کاهش می‌دهیم و اگر غربی‌ها به این تعهدات عمل نکنند هیچ تضمینی به ادامه برجام نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تمام رفتارهای آمریکا بر خلاف قوانین بین المللی بوده و به قطعنامه شورای امنیت نیز عمل نکرد.

وی گفت: طی یک سال گذشته جمهوری اسلامی ایران در این خصوص صبر و شکیبایی کرده و نفاق و دورویی بیشتر آمریکا برای جهانیان آشکار شده است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: رفتار امروز ایران اسلامی جایی برای بهانه گیری غربی‌ها نگذاشته و در برجام این موضوع مطرح شده که اگر طرف مقابل به تعهداتش عمل نکند طرف دیگر نیز می‌تواند تعهدات خود را به همان نسبت کاهش دهد.

حجت الاسلام عبادی تصریح کرد: ایران در گام نخست برخی از تعهدات خود را کاهش داده و در گام دوم نیز شورای امنیت ملی 60 روز به اروپاییان مهلت داده تا اگر به تعهدات خود عمل نکنند ما نیز همچنان تعهدات را کاهش می‌دهیم و اگر غربی‌ها به این تعهدات عمل نکنند هیچ تضمینی به ادامه برجام نیست.

وی ادامه داد: امروز شاید به صلاح نباشد که به صورت مستقیم از برجام خارج شویم بلکه باید قدم به قدم و طبق چارچوب‎های برجام عمل شود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز هیچگونه استقلال سیستمی و فکری میان غربی‌ها حاکم نیست و اروپایی‌ها نمی‌توانند در برابر خواسته‌های آمریکا مقاومت کنند.

حجت الاسلام عبادی اظهار کرد: آمریکایی‌ها بسیار سودجو هستند و نمی‌خواهند هیچگونه هزینه بپردازند و تنها به دنبال مزایای بهره بردن از منافع برجام هستند.

وی افزود: این اقدام ایران در شورای عالی امنیت ملی و مهلت 60 روزه به اروپایی‌ها، آزمون بزرگی برای اروپا است تا بخشی از تعهدات خود را انجام دهند./9314//210/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات