۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۱
کد خبر: ۶۰۶۳۵۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

روزه کنترل هوای نفس و قدرت اراده را به انسان آموزش می دهد

روزه کنترل هوای نفس و قدرت اراده را به انسان آموزش می دهد
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: روزه در بعد معنوی کنترل هوای نفس و قدرت اراده را به انسان آموزش می‌دهد و از لحاظ جسمانی سلامت انسان را تضمین می‌کند.

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با تأکید بر حفظ حرمت ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: ماه رمضان حرمت ویژه‌ای دارد که باید حفظ شود.

وی افزود: بخشی از حالت معنوی ماه رمضان روزه‌داری است و برای اینکه حالت معنوی این ماه را درک کرده و به آرامش معنوی برسیم لازم است در این ماه روزه گرفته و اعمال و رفتار نیکوی خود را تقویت و از اعمال خلاف شرع و شأن جلوگیری کنیم.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به فواید روزه‌داری، اضافه کرد: روزه‌داری فواید معنوی و جسمانی بسیاری دارد و در بعد معنوی کنترل هوای نفس و قدرت اراده را به انسان آموزش می‌دهد و از لحاظ جسمانی سلامت انسان را تضمین می‌کند.

وی ادامه داد: فواید روزه‌داری به خود انسان برمی‌گردد و انسان می‌تواند از این فریضه الهی به نفع خود استفاده کند تا به این طریق با کوله باری از تقوا در پیشگاه خداوند آماده‌شده و سعادت اخروی را نصیب خود کند.

حجت‌الاسلام خادمی در خصوص اهمیت جلوگیری از روزه‌خواری درملأعام، تصریح کرد: افرادی که به هر علتی نمی‌توانند روزه‌بگیرند باید حرمت این ماه مبارک و اشخاصی که روزه می‌گیرند را حفظ کرده و از روزه‌خواری در ملأعام جلوگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه فضای موجود در جامعه‌ ما به‌گونه‌ای است که حرمت ماه مبارک رمضان نگه‌داشته می‌شود و بیشتر مردم تمایل زیادی به روزه‌داری دارند و حتی پیشواز هم می‌روند.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: اما در این‌ بین کسانی هستند که به هر دلیلی نمی‌توانند روزه‌بگیرند و در انظار عمومی اقدام به روزه‌خواری می‌کنند که باعث از بین رفتن قبح روزه‌خواری می‌شوند.

وی گفت: تظاهر به روزه‌خواری گناهی است که در وهله نخست تذکر داده شود و در صورت تکرار شرایط حاکمیت اسلامی به‌طور قاطع برخورد کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اظهار داشت: طبق آموزه‌های اسلامی و احکام دینی کسانی می‌توانند در ماه مبارک رمضان روزه‌بگیرند که روزه برای آنان ضرر نداشته باشد و در صورت ضرر داشتن وظیفه‌دارند تا زمان رفع ضرر روزه نگیرند./9314/ت310/ق

هادی رحیمی
ارسال نظرات