۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۶۰۶۳۸۶

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
راه اندازی کتابخانه مرکزی کانون‌های مساجد در بجنورد و خراسان شمالی میزبان جشنواره ملی هنرهای نمایشی آیات عناوین برخی از اخبار فرهنگی استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، کتابخانه مرکزی کانون های مساجد استان با عنوان «پانسیون مطالعاتی شهید محمدی» به همت فعالان کانون های فرهنگی، هنری مساجد شهرستان بجنورد فعالیت خود را آغاز کرد.

هاشم شیرازیان مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی، هنری مساجد استان با بیان این که این کتابخانه به منظور سامان دهی و شبکه سازی کتابخانه های کانون های استان و تهیه بانک اطلاعاتی از اعضای این کتابخانه ها فعالیت خود را آغاز کرده است، تصریح کرد: توزیع کتاب های اهدایی با توجه به نیاز کتابخانه های کانون های مساجد استان، برگزاری جلسات کتاب خوانی و نیز پیگیری و احیای کتابخانه های غیر فعال از دیگر اهداف اجرای این برنامه فرهنگی است.

نمایشگاه قرآن کریم در بجنورد برپا نمی شود

رئیس کارگروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: نمایشگاه قرآن کریم در بجنورد در راستای حمایت از کتاب فروشی های این شهر برپا نمی شود.

علی اصغر نودهی اظهار کرد: طبق تصمیم معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر برپا نشدن نمایشگاه قرآن در مراکز استان ها و در راستای حمایت از کتاب فروشی ها، نمایشگاه قرآن کریم در بجنورد برپا نخواهد شد.

وی افزود: شهرستان های استان میزبان نمایشگاه های قرآن در ماه مبارک رمضان هستند.

وی ادامه داد: بر اساس این تصمیم، غرفه هایی به مراکز استان ها در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تهران اختصاص داده شده است و خراسان شمالی نیز به ارائه دستاوردهای فرهنگی و هنری خود در طول نمایشگاه می پردازد.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت این نمایشگاه روز شنبه در مصلای امام خمینی(ره) آغاز شد و تا چهارم خرداد به کار خود ادامه خواهد داد.

استان میزبان جشنواره ملی هنرهای نمایشی آیات

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی میزبان جشنواره ملی هنرهای نمایشی آیات شد.

حیدری اعلام کرد: بر این اساس طبق موافقت و آمادگی مرکز قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز هنرهای نمایشی، استان میزبان جشنواره ملی هنرهای نمایشی آیات در پایان امسال خواهد بود.

وی افزود: طرح اولیه این جشنواره مبتنی بر خلق آثار فاخر نمایشی با تکیه بر موضوع قرآن، عترت، سیره و زندگی انبیا و اهل بیت(ع) آماده شده است.

وی با بیان این که خراسان شمالی بنا بر تصمیم بنیاد بین المللی امام رضا(ع) امسال میزبان جشنواره ملی تئاتر رضوی نخواهد بود، تصریح کرد: با توجه به سیاست دبیرخانه بنیاد بین المللی امام رضا(ع) مبنی بر این که به شکل چرخشی میزبانی جشنواره ها در استان ها تغییر کند، امسال آذربایجان شرقی میزبان چهاردهمین دوره جشنواره تئاتر رضوی خواهد بود.

هفته فرهنگ رضوی برگزار می شود

 معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: هفته فرهنگ رضوی همزمان با دهه کرامت در استان برگزار می شود.

رضایی افزود: بر اساس تفاهم نامه 3 جانبه میان بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و این اداره کل، هفته فرهنگی رضوی در دهه کرامت از 13 تا 23 تیر برگزار می شود.

وی اظهار کرد: در این حرکت، از ظرفیت های فرهنگی و هنری استفاده خواهیم کرد و در نظر داریم برنامه هایی را در شهرستان ها و مرکز استان در قالب شب های فرهنگ رضوی، شب شعر، خوشنویسی احادیث رضوی، معرفی کتاب، اجرای نمایش خیابانی و تصویرسازی رضوی اجرا کنیم./9314//303/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات