۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۶۰۷۳۹۰

تاکید آیت الله سیستانی بر حفظ وحدت در عراق

تاکید آیت الله سیستانی بر حفظ وحدت در عراق
تولیت شرعی آستان مقدس حسینی بیان کرد: آیت الله سیستانی تاکید وافری بر حفظ وحدت در عراق دارد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، «تردن دوبسن» سفیر نیوزلند در عراق با حجت الاسلام شیخ عبد المهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس حسینی دیدار و گفت وگو کرد.

حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی در این دیدار گفت: حضرت آیت الله سیستانی همیشه به ما توصیه می کند که با همه مردم عراق با مساوات رفتار و از حقوق آنان دفاع کنیم.

وی افزود: حضرت آیت الله سیستانی، صاحب فتوای دفاع از عراق، از خانواده های تحت سیطره جریان تروریستی و تکفیری داعش حمایت لجستیکی کرده است و همیشه بر زندگی مسالمت آمیز اقشار مختلف عراق در کنار یکدیگر تاکید می کند.

تولیت شرعی آستان مقدس حسینی تصریح کرد: موضع «جاسیندا آردرن» نخست وزیر نیوزیلند در قبال قربانیان تروریسم در کشورش، یک نوع تعامل انسانی مورد دعوت همه ادیان آسمانی بود. این رویکرد دولت باید به سایر مردم نیوزیلند سرایت کند تا روحیه همزیستی مسالمت آمیز و نابودی خشونت در این کشور ترویج یابد.

وی افزود: ما تلاش وافری برای حفظ وحدت مردم عراق انجام می دهیم و این تلاش فقط در سخن نیست و آن را در مقام عمل نیز ثابت کرده ایم و در این راستا حضرت آیت الله سیستانی هر شخصی که در شیپور تفرقه و جدایی بدمد، را محکوم می کند.

گفتنی است که نیوزیلند یا زلاندِ نو کشوری است که در حوزه جنوب غربی اقیانوس آرام و در ۱۷۵۰ کیلومتری جنوب شرقی استرالیا واقع شده است. این کشور شامل دو جزیره بزرگ و چند جزیره کوچک است که بیش از ۲۶۸ هزار کیلومتر وسعت دارد، وسعت آن با ژاپن و بریتانیا تقریبا برابر است. پایتخت آن شهر ولینگتن است و از دیگر شهرهای مهم آن می‌توان به آوکلند، هامیلتون، کرایست چرچ و دونیدن اشاره کرد.

دین اکثریت مردم مسیحت است، اما پیروی از تمام ادیان و مذاهب در این کشور آزاد است. مسلمانان نیوزیلند حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند که بیشتر آنها اهل تسنن هستند.

ارسال نظرات