۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۶۰۸۶۱۸

برگزاری مراسم روز جهانی قدس در تاجیکستان

برگزاری مراسم روز جهانی قدس در تاجیکستان
مراسم روز جهانی قدس با حضور مقامات و شخصیت های فرهنگی و مذهبی تاجیکستان و دیپلمات‌ها در سفارت ایران در شهر «دوشنبه» برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم روز جهانی قدس با حضور مقامات و شخصیت های فرهنگی و مذهبی تاجیکستان، سفرا، دیپلمات‌ها، نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی و ایرانیان مقیم در محل سفارت ایران در شهر «دوشنبه» برگزار شد.

در ابتدای این مراسم آیاتی چند از کلام الله مجید تلاوت و سرود ملی جمهوری اسلامی نواخته شد و سپس «محمدتقی صابری» سفیر ایران در تاجیکستان به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی گفت: بزرگداشت روز جهانی قدس امسال در حالی است که در یک سال اخیر فشارها علیه مردم مظلوم فلسطین تشدید شده است. دولت آمریکا به دنبال شناسایی قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت خود به این شهر و در ادامه اقدامات یکجانبه خود؛ از یک سو حاکمیت غیر قانونی این رژیم را بر ارتفاعات سوری جولان به رسمیت شناخت و از سوی دیگر در صدد نقض کامل حقوق مردم فلسطین در چارچوب طرح به اصطلاح «معامله قرن» می‌باشد.

صابری اظهار داشت: اقدام دولت کنونی آمریکا در شناسایی حاکمیت صهیونیستی بر ارتفاعات اشغالی جولان، مورد تایید جامعه جهانی و سازمان ملل نیست و این سازمان با رد این اقدام، تأکید نموده است که این ارتفاعات را متعلق به کشور سوریه می داند.

سفیر ایران تصریح کرد: طرح توطئه آمیز معامله قرن توسط دولت آمریکا که قرار است در نشست بحرین مطرح شود، با هدف نابودی کامل حق مشروع برپائی دولت فلسطینی به پایتختی قدس شریف و در راستای ضدیت کامل با خواسته های فلسطینی ها و جامعه بین‌المللی به شمار می رود و در آن تلاش می شود با کمک معدودی از دولت های وابسته، این طرح را بر مردم فلسطین تحمیل نمایند./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات