۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۶۰۸۹۸۷
نظر وارده؛

روی دیگر روحانیت‌ستیزی

روی دیگر روحانیت‌ستیزی
تفکر و شخصیت امام راحل به عنوان بزرگترین مانع مستکبران و استعمارگران شناخته می‌شود و دشمن‌های درجه یک دارد.
 
روی دیگر روحانیت‌ستیزی
 
آیا آخوندی که به کسی کاری نداشته و آزارش از یک مورچه کمتر است، در مقابل زورگویی‌ها و ظلم‌های اراذل و اوباش سکوت کند، از کنار بی‌عدالتی‌های مسئولان به سادگی بگذرد، و خلاصه دغدغه نظام و مردم نداشته و همه را برای خودش حفظ کرده باشد؛ آیا چنین آخوندی دشمن‌ساز است، یا آخوندی که اهل مبارزه با ظلم و زورگویی باشد؟ کدام یک هزینه‌های مالی و آبرویی و جانی و شهادت دارد؟

با آخوندی که به خیال خودش همه را برای خودش حفظ می‌کند، کسی کاری ندارد، اما آخوندی که غمخوار و همراه مردم باشد، به همان اندازه که محبوبیت پیدا می‌کند، دشمن‌ساز هم هست.

گاهی ستیز با روحانیت به کاستی‌ها برنمی‌گردد، بلکه به دلیل عملکرد خوب ایشان است، هرچند جمعیت مخالفان بسیار کم هست. در واقع، قانون جاذبه و دافعه است که دوستی‌ها و دشمنی‌ها را می‌سازد. طبیعی است، هرچه فعالیت و خدمات روحانیت اضافه شود، محبوبیت ایشان افزایش پیدا کرده و از سویی دیگر، برخی که چشم دیدن محبوبیت مردمی را ندارند، مجبور به تخریب رسانه‌ای و حتی ضربه‌های جانی می‌شوند.

حضرت امام(ره) مصداق بزرگ این رویکرد است. کسی در زهد و معنویت و قصد خیر امام شک نداشت. بزرگترین تشییع تاریخ به نام ایشان ثبت شده است، اما تفکر و شخصیت او، به عنوان بزرگترین مانع مستکبران و استعمارگران شناخته می‌شود و دشمن‌های درجه یک دارد.

امام جمعه کازرون نیز، یک روحانی انقلابی پیرو مکتب امام بود که به سبب فعالیت‌ها و خدماتی که داشته، مورد تکریم مردم بود؛ ولی مورد سوء قصد قرار گرفت. /۹۹۹/ت302/س

هادی چیت‌ساز
ارسال نظرات