۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۶۰۹۲۸۴

«توییتر» قانون آل خلیفه علیه کاربران شبکه های مجازی را خطری بزرگ عنوان کرد

«توییتر» قانون آل خلیفه علیه کاربران شبکه های مجازی را خطری بزرگ عنوان کرد
شبکه اجتماعی توییتر، قانون جدید آل خلیفه علیه کاربران شبکه های اجتماعی در بحرین را خطر بزرگی علیه آزادی بیان و فعالان رسانه ای قلمداد کرد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، پس از اعتراض های مکرّر سازمان های بین المللی علیه قانون جدید آل خلیفه مبنی بر منع دنبال کردن حساب های انقلابیان از سوی کاربران بحرینی، «توییتر» علیه این قانون واکنش نشان داد.

به  گزارش منامه پست، وبگاه رسمی شبکه اجتماعی توییتر، قانون مذکور رژیم بحرین را خطری بزرگ علیه آزادی بیان و فعالان رسانه ای در این کشور قلمداد کرد.

توییتر افزود که این شبکه اجتماعی با سازمان های مدنی و حقوق بشر درباره مخالفت با قانون آل خلیفه علیه کاربران شبکه های اجتماعی، موافقت خود را اعلام می کند.

اخیرا سازمان «آمریکایی هایی برای دموکراسی و حقوق بشر» قانون جدید دستگاه رژیم آل خلیفه درباره منع فعالیت در فضای مجازی را به شدت محکوم کرد.

این سازمان مذکور از سازمان های بین المللی خواست تا با قوانینی که در بحرین برای مقابله با آزادی اندیشه وضع می شود، مقابله کنند.

عالمان دینی بحرین نیز در واکنش به این اقدام آل خلیفه طی بیانیه اعتراض آمیزی اعلام کردند که کار در این کشور به جایی رسید که حتی اگر کسی پیام توییتری را بخواند که به مذاق دیکتاتور خوش نیاید، مجازات می شود!

اتحادیه اروپا نیز در پی تصویب قانون یاد شده، از کاهش حمایت ها از فعالیت ها و آزادی های اجتماعی در بحرین ابراز نگرانی کرده بود./983/ب

ارسال نظرات