۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۶۰۹۳۰۰
هانی زاده:

تحریک جامعه جهانی و تسلیم ایران اهداف آمریکا از مذاکره است

تحریک جامعه جهانی و تسلیم ایران اهداف آمریکا از مذاکره است
هانی زاده هدف آمریکا از طرح مذاکره را تحریک جامعه جهانی علیه ایران و تسلیم جمهوری اسلامی در برابر خواسته هایش برشمرد.
حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه دولت دونالد ترامپ همچنان سیاست هویج و چماق را درباره ایران بکار می‌گیرند، اظهار داشت: آمریکا در ماه‌های اخیر همه ابزار‌های فشار اقتصادی، سیاسی و نظامی را علیه ایران بکار برد، اما مقاومت ملت ایران و رهنمود‌های رهبر انقلاب سبب شد تا نوعی تناقض در سیاست هایش به وجود بیاید.

تحلیلگر مسائل بین المل با اشاره به اینکه ترامپ دستور اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به خلیج فارس را صادر کرد، بیان داشت: بی توجهی و قدرت ایران برای بازدارندگی و تقابل نظامی با آمریکا در کنار مقاومت ملت سبب شد تا آمریکا گزینه تهدید نظامی را کنار گذاشته و به سوی تهدید‌های اقتصادی روی بیاورد که در این باره تحریم‌های جدیدی اعمال کرد.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز افزود: آمریکایی‌ها سیگنال‌هایی توسط کشور‌های مختلف از جمله عراق، قطر و پادشاهی عمان و ژاپن مبنی بر آمادگی برای مذاکره ارسال کردند.

هانی زاده ادامه داد: هدف آمریکا از ارسال سیگنال‌های مثبت برای مذاکره آن است که جامعه جهانی را علیه ایران تحریک و وانمود کند که ایران خواهان مذاکره نیست حال آنکه در مذاکرات گذشته نتیجه عایده توافق نامه برجام بود که ترامپ از آن خارج شد.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها مذاکره بدون پیش شرط را خواهان هستند، بیان داشت: این سخن یعنی که ایران هیچ پیش شرطی برای مذاکره با آمریکا تعیین نکند و پیش از مذاکره، برداشتن تحریم‌ها را خواستار نباشد.

تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان اینکه تحریم‌ها علیه ایران کماکان ادامه دارد، گفت: تحریم فروش نفت در دستور کار آمریکا قرار دارد، ایران اعلام کرده تا زمانی که تحریم‌ها برداشته نشود هیچ مذاکره‌ای صورت نخواهد گرفت.

هانی زاده با اشاره به اینکه آمریکا در پی مجبور کردن و تسلیم ایران از طریق مذاکره هستند، گفت: مذاکره نه تنها برای برداشتن تحریم‌ها نیست بلکه در چارچوب توان دفاعی ایران، موشک‌های بالستیک، حضور نظامی در منطقه و محور مقاومت است./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات