۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۶۰۹۴۲۸
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس:

دولت باید زمینه تحقق بودجه متروی تبریز را فراهم کند

دولت باید زمینه تحقق بودجه متروی تبریز را فراهم کند
فرهنگی گفت: پروژه مترو تبریز نیازمند اعتبارات ملی و محلی است و امیدواریم با نگاه ویژه‌ای که به این موضوع وجود دارد، بودجه مورد نیاز تامین شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، محمدحسین فرهنگی اظهار داشت: با توجه به مطالعه جدیدی که روی این پروژه انجام شده، به نظر می‌رسد در آینده نزدیک شاهد اتمام خط یک مترو و راه اندازی قطار شهری در این مسیر باشیم.

وی ادامه داد: خط یک متروی تبریز از پارک بزرگ ائل گلی تبریز آغاز شده و با عبور از جاده ائل گلی، خیابان امام خمینی، به دپوی لاله می‌رسد. این خط، با توجه به قرار گرفتن در مسیر اصلی شهر، یکی از مهمترین پروژه‌های ملی است که اجرای آن براساس گزارش‌های اعلامی از سوی شهرداری تبریز در حال نهایی شدن است.

فرهنگی اظهار داشت: با توجه به حجم گسترده فعالیت‌های صورت گرفته بعد از به پایان رسیدن فعالیت‌های زیرساختی، این پروژه همچنان نیازمند اعتبارات ملی و محلی است و امیدواریم با نگاه ویژه‌ای که از سوی مدیریت استان و نیز پیگیری نمایندگان وجود دارد، بودجه مورد نیاز تأمین شود...

وی افزود: بخشی دیگر از اعتبار مورد نیاز برای این پروژه نیازمند اعتباری است که شهرداری تبریز آن را به میان می‌آورد که آن هم با توجه به شرایط ویژه مالی شهرداری‌ها نیاز به تقویت بیشتر دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که سیاست‌های مالی بتواند بر این وضعیت پوشش بگذارد و توسعه این خط که یکی از مهمترین و اساسی‌ترین نیازهای ترابری شهر است و به عنوان یک پروژه ملی جایگاهی مهم در ترابری شهروندان دارد، به سرانجام برسد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ضرورت دارد دولت با تمرکز هر چه بیشتر به این پروژه زمینه تحقق بودجه لازم برای تکمیل این پروژه را فراهم نماید تا با نهایی شدن روند این طرح ملی، زمینه بهره‌گیری همه شهروندان از امکانات این وسیله نقلیه عمومی فراهم شود.

فرهنگی ادامه داد: با اتمام این خط، باید به سمت توسعه خط دو و سه مترو نیز رفت و برای توسعه آن برنامه ریزی های مشخصی انجام داد.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات