۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۶۰۹۷۷۱
معاون سیاسی وزارت کشور:

تقویت وحدت و انسجام ملی موجب عقب نشینی آمریکا خواهد شد

تقویت وحدت و انسجام ملی موجب عقب نشینی آمریکا خواهد شد
عرف گفت: رمز موفقیت و غلبه بر دشمنان تقویت وحدت و انسجام ملی، حفظ ثبات و اقتدار کشور و تبعیت از ولایت است که در این صورت آمریکا عقب نشینی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، نشست هم اندیشی فعالان حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی استان قزوین با حضور محمد عرف معاون سیاسی، امنیتی وزیر کشور، حمید ملا نوری مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور، جلالی معاون تقسیمات کشوری، سعید جلالی مدیرکل تقسیمات کشوری، زاهدی استاندار، حبیبی معاون سیاسی امنیتی استانداری و جمعی از فعالان استان قزوین ظهر پنجشنبه در سالن باغستان برگزار شد.

محمد عرف در این نشست گفت: فعالیت احزاب در جامعه بسیار اهمیت دارد اما نوع نظام سیاسی به ما می‌گوید حزب باشد یا نباشد اما در نظام‌های ریاستی احزاب به رشد نمی رسند ولی در نظام پارلمانی احزاب نقش پر رنگ تری دارند.

وی اظهار داشت: باید ببینیم متناسب با ویژگی سیاسی، اقتصادی، فرهنگی کدام نظام می‌تواند استفاده شود ولی داشتن تحرک برای پویایی احزاب در این شرایط ضروری است.

رویکرد وزارت کشور تقویت احزاب است

معاون سیاسی وزارت کشور یادآور شد: در وزارت کشور رسالت ما تقویت احزاب است و رویکرد ما این است تا امکانات لازم را در اختیار آنها قرار دهیم.

عرف تصریح کرد: وزارت کشور دو وظیفه ذاتی از جمله سیاست داخلی و امنیت داخلی دارد که راهبری سیاست داخلی دولت با ماست که در این راستا برنامه‌های دولت به استان‌ها منعکس و ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: آرامش، امنیت و آزادی و پیشرفت کلید واژه‌های انتخابی دولت دوازدهم بود و اعتقاد داریم آزادی نباید مخل امنیت و نیز امنیت نباید مخل آزادی باشد و داشتن تعادل بین این دو عنصر ضروری است.

عرف یادآور شد: کارآمدی نظام برای ما مهم است اما باید فکر کنیم چرا در فرهنگ و اقتصاد نتوانستیم به گفته‌های خود عمل کنیم و همچنان برخی وعده‌ها عملی نشده است.

راهکار عبور از مشکلات وحدت و انسجام ملی است / خروج آمریکا از برجام غیر قانونی بود

معاون سیاسی وزارت کشور در ادامه گفت: با انسجام و حفظ وحدت می‌توان مسائل را حل کرد، اگر با هم باشیم دشمن عقب نشینی می‌کند و برای اینکه در مقابل قلدری آمریکا بایستیم باید انسجام خود را حفظ کنیم.

وی گفت: خروج از برجام آمریکا غیر قانونی بود و هیچ بهانه‌ای نداشت و چون نتوانست ما را از برجام پشیمان و خارج کند از تعهدی بین المللی خارج شد و امروز هم در شرایطی قلدری می‌کند که در یک دست شمشیر و در دست دیگر پیام مذاکره دارد که منطقی نیست و به نظر می‌رسد در این شرایط باید متحد باشیم و با انسجام در برابر ظالم بایستیم.

عرف اظهار داشت: در شرایط حساس کنونی باید ثبات کشور حفظ شود و بدانیم که دشمنان با برخی کشورهای همسایه، ضد انقلاب توافق و دلارهای نفتی را هزینه کرده‌اند تا علیه نظام اسلامی توطیه کنند.

وی بیان کرد: اگر یک سال بتوانیم ایستادگی کرده، وحدت و انسجام و ثبات خود را حفظ کنیم و نگذاریم ترامپ میوه درخت انتخابات آینده اش را بچیند مطمین باشید ترامپ عقب نشینی خواهد کرد.

رئیس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: در این شرایط همه باید نسبت به ظلم و ستم آمریکا روشنگری کنیم و هنرمند با زبان هنر، سیاسیون با زبان سیاسی، ورزشکاران در میادین ورزشی و احزاب در محافل حزبی از خوی تجاوز گری و ستمگری آمریکا بگویند.

وی بیان کرد: برای آنکه برای آیندگان شکست‌هایی مانند قرارداد ننگین ترکمانچای تکرار نشود امروز باید در برابر زیاده خواهی آمریکا بایستیم و پشت سر رهبری اقتدار کشور را حفظ کنیم.

عرف با اشاره به نشست فعالان فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در استان قزوین بیان کرد: این نشست بسیار ارزشمند و پربار بود و حضور نمایندگان گروههای مختلف ظرفیت ارزشمند شما را در عرصه‌های مختلف به تصویر کشید.

معاون سیاسی امنیتی وزارت کشور تصریح کرد: با تشکیل سه کارگروه تخصصی و استفاده از ظرفیت کسانی که در نشست امروز حضور داشتند می‌توانید مشکلات و آسیب‌ها را شناسایی و به ما منتقل کنید تا در تصمیم گیری ها از آن استفاده شود.

در ادامه نمایندگان تشکل‌های مختلف فرهنگی، هنری، رسانه‌ای، سیاسی و احزاب دیدگاه‌های خود را با معاون سیاسی وزیر کشور در میان گذاشتند.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات