۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۶۱۰۰۰۴
آیت‌الله مهاجرانی همدانی:

آیت‌الله محقق کابلی از ارکان جهان تشیع بود

آیت‌الله محقق کابلی از ارکان جهان تشیع بود
استاد حوزه علمیه قم علاوه بر گفتگو درباره خدمات ارزشمند آیت‌الله محقق کابلی گفت: علاقه فراوان این مرجع تقلید به حضرت معصومه (س) و حوزه علمیه قم، دلیل دفنش در قم بود.

آيت‌الله جعفر مهاجراني همداني استاد حوزه علميه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا، مرحوم آيت‌الله محقق كابلي را يكي از اركان جهان تشيع دانست و گفت: وي از قبيله پشتو زبان افغانستان بود كه در حوزه علميه قم و نجف اشرف به مقامات عاليه و درجه اجتهاد رسيد.

استاد حوزه علميه قم با اشاره‌اي به تأليفات و خدمات فراوان آيت‌الله محقق كابلي در افغانستان ابراز داشت: يك حوزه علميه بسيار مفصل در علوم و فنون مختلفه تأسيس كرد كه اهل تسنن نيز در آنجا تلمذ مي‌كنند.

وي ادامه داد: خدمت آيت‌الله محقق اردبيلي به شيعيان در افغانستان آنقدر واضح و مبرهن است كه همه مردم افغانستان با آن‌ها آشنا هستند و نيازي به معرفي آن نيست.

آيت‌الله مهاجراني همداني در بيان علاقه آيت‌الله محقق كابلي به حضرت معصومه (س) و حوزه علميه قم اظهار داشت: اين مرجع عاليقدر با درخواست شاگردانش با موضوع تدفين وي در كشور افغانستان مخالفت كرده بود.

استاد حوزه علميه قم ادامه داد: اين عالم كشور افغانستان در پاسخ به شاگردانش گفته بود «به علت ارادت و علاقه‌اي كه به خانم فاطمه معصومه (س) و حوزه علميه قم دارم علاقمندم در قم دفن شوم»./836/

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 10
محمود لطیف
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
رحمت الله حمیدی
Iran, Islamic Republic of
۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۹
سلام ایشان در مورد ایت الله محقق کابلی دچار اشتباه شده است چون ایشان از قوم پشتون نیست بلکه از قوم ترکمن هستند.
0
0