۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۶۱۰۵۸۰
آیت الله اعرافی با تجلیل از اقدام انقلابی سپاه:

اهل جنگ نیستیم اما هر متجاوزی را پشیمان می کنیم

اهل جنگ نیستیم اما هر متجاوزی را پشیمان می کنیم
امام جمعه قم با قدردانی از اقدام غیورانه و شجاعانه سپاه پاسداران در هدفگیری پهپاد جاسوسی آمریکا تأکید کرد که اهل جنگ نیستیم اما هر متجاوزی را پشیمان می کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، یاد و خاطره مرحوم آیت الله محقق کابلی، شهادت شهیدچمران و شهید مدافع حرم حجت الاسلام مؤمنی را گرامی داشت.

وی با اشاره به روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی افزود: این رو به مناسبت تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی با فرمان حضرت امام تعیین شده است، تبلیغ دینی همواره باید نوسازی و بازسازی شود و با تبلیغ درست و جامع دینی جامعه مسیر سلامت را طی می کند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که تبلیغ دین بیش از همه بر عهده خود مردم است، اظهار داشت: مردم باید پیشگام زمینه سازی و مقدمات تبلیغ دینی باشد، از قدیم در سنت این بوده که روحانی و مبلغ دینی وابسته به مردم باشد.

وی ادامه داد: بار اصلی فعالیت های دینی و تبلیغی باید بر دوش مردم باشد، حوزه و دستگاه های فرهنگی و تبلیغی در این زمینه وظایف سنگینی دارد، ما به همه وظایف خود در پرورش مبلغان برجسته در همه قلمروها با وجود سرمایه های بزرگ عمل نکردیم.

آیت الله اعرافی با بیان این که نظام رسمی و دستگاه دولت هم در حوزه تبلیغ دین و زمینه سازی و فراهم آوردن مقدمات آن وظیفه دارد، ابراز داشت: دولت اسلامی تنها موظف به تأمین نیازهای مادی نیست چون چنین دولتی در منطق غرب تعریف می شود، دولت در منطق اسلام هم مسؤول معیشت جامعه است و هم در قبال آخرت و سعادت مردم وظیفه دارد.

وی عنوان کرد: این تعبیر که دولت در قبال سعادت و بهشت و جهنم مردم مسؤولیت ندارد به هیچ نحو با ادبیات و منطق دینی سازگار نیست، دولتمردان و مسؤولان نسبت به فرهنگ و اصول دینی وظیفه مند هستند و باید به وظایف خود عمل کنند، البته تبلیغ دین بر عهده حوزه های علمیه و نهادهای تبلیغی و فرهنگی است و بار آن بر دوش مردم عزیر قرار دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: مسؤولیت دولتمردان در طراحی برنامه های جامع و راهبردی است که در آن به فرهنگ و معارف دین توجه شود، انتظار جامعه این است که شورای عالی انقلاب فرهنگی فعال تر و جلسات آن به درستی برگزار شود، باید مصوبات این شورا ابلاغ شده و اجرای آن پیگیری شود، خللی در این زمینه شاهد هستیم که باید تحولی در این زمینه رخ دهد و مسؤولان بیشتر توجه کنند.

وی به روز اصناف و بازاریان اشاره و اضافه کرد: کسب و کار و تجارت در جامعه اسلامی باید بر اصول اخلاقی، دینی و فقهی استوار باشد، در شرایط تحریم و دشواری های اقتصادی کشور بازاریان و اصناف گوناگون در سلامت بازار، کنترل نرخ ها نقش و مسؤولیت مهمی دارند، کشور باید از این بحران ها عبور کند و به فضل خدا بر دشمنان فائق آید.

آیت الله اعرافی با گرامیداشت هفته قوه قضاییه گفت: عدالت با قوه قضاییه تأمین می شود، قوه قضائیه در تراز انقلاب اسلامی قوه ای است که در درون سالم، عدالت پرور، دارای سرعت و شتاب، علمی و کارشناسی باشد و کاهش پرونده ها و پیشگری از مفاسد را پیگیری کند، مبارزه قاطع و بی امان با مفاسد اجتماعی، اقتصادی و اداری باید در دستور کار دستگاه قضا باشد.

وی با اشاره به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر افزود: کشور ایران در 40 سال گذشته سد استواری بوده است که جلوی ترویج و توسعه مواد مخدر را در جهان گرفته است، متأسفانه سازمان های بین المللی و کشورهای غربی به این نقش مهم و سازنده ایران در مهار مواد مخدر توجه نکردند، همه دستگاه ها باید در معالجه این آسیب اجتماعی تلاش کنند.

مدیر حوزه های علمیه روز فرهنگ پهلوانی و ورزش همگانی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: همگانی شدن ورزش، توجه به ارزش های فرهنگی و دینی و افزایش زیرساخت های ورزش برای جوانان با رعایت اصول اسلامی برای بانوان باید مورد توجه قرار گیرد، در ورزش سالم و همگانی باید گام های جدی تری برداشته شود.

وی با اشاره به مسائل فرهنگی قم  ادامه داد: انتظار از قم این است که نماد اخلاق، دین، معرفت، همبستگی، آگاهی و و منزه از مفاسد اخلاقی و بی بندوباری ها باشد، الحمدلله هنوز قم از آسیب های شهری و اجتماعی به شکل خوبی منزه است اما اندک آن هم قابل قبول نیست، مسؤولیت اول با طبقات مختلف مردم شریف قم است و نیروی انتظامی و دستگاه های فرهنگی نیز باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند، زیر ساخت شهر انقلابی و سالم به دست مردم است که البته مسؤولان نباید از وظایف خود غافل شوند.

آیت الله اعرافی با اشاره به دیدار نخست وزیر ژاپن با رهبر انقلاب ابراز داشت: همه ما باید افتخار کنیم به حماسه بزرگی که در اتاق کوچک و بی پیرایه رهبر بزرگ انقلاب در گفت وگو با نخست وزیر ژاپن رقم خورد، صراحت و شجاعت رهبری به اندازه یک قرن و تاریخی عظمت داشت و خدا را برای این نعمت بزرگ شاکریم، این دیپلماسی نماد دیپلماسی عزتمندانه، خردمندانه و انقلابی در برابر دشمنان ملت بود.

وی عنوان کرد: دیپلماسی ما باید نقطه هدف خود را اصولی ببیند که در گفت وگوی رهبر معظم انقلاب با نخست وزیر ژاپن تجلی پیدا کرد، این نماد این دیپلماسی مؤثر، انقلابی و اثرگذار است و همه دولتمردان و دستگاه ها باید از این عزت، اقتدار، خرد، عقلانیت، شجاعت و صراحت الهام بگیرند و ان شاءالله دشمن با زبونی و پستی به عقب خواهد رفت.

امام جمعه قم با اشاره به کشف و انهدام شبکه عظیم و پیچیده جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا در فضای سایبری توسط نهادهای امنیتی خاطرنشان کرد: بسیاری از دستگاه های جاسوسی دنیا از این پیشرفت فناوری و نفوذ در دستگاه های سایبری آمریکا تعجب کردند و کار عظیمی انجام شد و شر عظیمی از سر کشور دفع و قدرت علمی و فناوری کشور به رخ دشمنان کشیده شد.

و با قدردانی از هدفگیری شجاعانه پهپاد فوق پیشرفته و سری آمریکا توسط سپاه اضافه کرد:سپاه غیور با کمال شجاعت از مرزهای امنیتی ایران عزیز دفاع کرد و نشان داد در برابر سلاح های فوق پیشرفته و سری آمادگی کامل دارد و بر خلاف تصور قلدرهای عالم نشان داد که از سیستم پیشرفته ای برخوردار هستیم  و با یاری الهی هر تهاجمی به انقلاب و ایران اسلامی را با قدرت و شجاعت دفع خواهیم کرد.

آیت الله اعرافی تأکید کرد: سیاست و رویکرد ایران مقتدر، ملت بزرگ و رهبر عظیم الشأن ما این است در برابر تهاجم می ایستیم، ما اهل جنگ نیستیم اما در برابر هر تهاجمی آمادگی داریم و هر متجاوزی را پشیمان می کنیم، در برابر تروریسم اقتصادی، نطامی، امنیتی، اطلاعاتی دشمن  می ایستیم،  بر خلاف تصور شما امروز به دلیل عهد شکنی و رذالت و خباثت شما فریاد رسای اسلام و انقلاب و ملت یعنی مرگ بر آمریکا همچنان طنین افکن است.

امام جمعه قم نیروهای جهادی، مردم و دستگاه ها را به توجه به سیل زدگان کشور توصیه کرد و افزود: گزارش های از مناطق سیل زده نشان می دهد که حضور و کمک های مردمی کاهش پیدا کرده است، سیل زدگان به ویژه در خوزستان و لرستان در رنج زیادی هستند، متأسفانه به وعده های داده شده نیز عمل نشده است که باید توسط مسؤولان عمل شود.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
گفته می شود که برخی مسئولین در امارات شرکت دارند و منافعی دارند . اینها چطور حاضر می شوند علیه منافع خود و بخاطر کشور شان اقدام کنند .
1
0
نقی حسنی راد
Iran, Islamic Republic of
۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
تبلیغ از ابتدا با حمایت مستقیم مالی مردم مومن و خداجو شکل گرفت و تا امروز سرپا مانده است.
0
0