۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۶۱۱۰۹۲
معاون آموزش مدرسه علمیه صاحب الزمان ایلام:

علمی نافع است که انسان را در مسیر سعادت قرار دهد

علمی نافع است که انسان را در مسیر سعادت قرار دهد
حجت الاسلام سلیمی گفت: در واقع علمی نافع و برای انسان مفید است که در همه حال با وی بوده و او را در مسیر تعالی، سعادت و پیشرفت قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام محمدحسین سلیمی، معاون آموزش مدرسه علمیه صاحب الزمان شهر ایلام، امروز در جمع طلاب این مدرسه اظهار داشت: بنیانگذار بزرگ مکتب شیعه و موسس این دانشگاه بزرگ و پر خیر و برکت امام صادق(ع) است.

وی افزود: امام با تربیت شاگردان و تاسیس دانشگاه بزرگ علوم اسلامی نقش اساسی و تعیین کننده در نشر علوم دینی را ایفا فرمودند.

حجت الاسلام سلیمی خاطر نشان کرد: امام صادق(ع) به شاگردان خود علومی نافع آموخت زیرا که در آن زمان نظریه های مختلفی از قبیل جبر و اختیار وجود داشت که امام با ادله های علمی به تمامی شبهات گروه و فرق آن زمان پاسخ می دادند.

معاون آموزش مدرسه علمیه صاحب الزمان ایلام عنوان داشت: فراگرفتن علومی که نفعی در آن نیست از منظر اسلامی مطلوب نیست و در حدیث آمده است که رسول خدا از علم غیر نافع  به خدا پناه برده و این بیانگر تاثیر منفی علم غیر نافع است.

وی ادامه داد: علوم مختلفی وجود دارد که مضر و بی خاصیت بوده و در مقابل نیز علومی نافع و انفع است که در مسیر فراگیری علوم نافع و انفع با توجه به محدودیت های انسان قرار گیرد.

حجت الاسلام سلیمی تاکید کرد: امروزه متاسفانه در جامعه ما علومی وجود دارد که هیچ منفعتی نداشته بلکه بسیار بی خاصیت و مضر است همانند فال گیری و امثال این علوم.

وی ادامه داد: بعضا دیده شده که افرادی ماه ها و سال ها وقت خود را برای فراگیری علومی همچون سحر و رمالی تلف کرده و نمی دانند که این علوم بی خاصیت بوده و باید آن را رها کرد.

معاون آموزش مدرسه علمیه صاحب الزمان ایلام گفت: یکی از وظایف اصلی طلاب و روحانیان آموزش علوم دینی در جامعه است که می توان گفت علوم دینی انفع بوده زیرا ضامن سعادت دنیوی و اخروی فردی و اجتماعی خواهد شد.

وی اضافه کرد: مدارس علمیه باید کارخانه و دانشگاه علوم نافع بوده و در این راستا باید برنامه های متنوع آموزشی و فرهنگی را برای طلاب فراهم کند.

حجت الاسلام سلیمی در پایان گفت: در واقع علمی نافع و برای انسان مفید است که در همه حال با وی بوده و او را در مسیر تعالی، سعادت و پیشرفت قرار دهد./879/پ310/ب1

جلال وحید نیا
ارسال نظرات