۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۶۱۱۲۴۵
عبدالباری عطوان:

ملت‌های عرب و در رأس آنها ملت بحرین، معامله قرن را زیر پا له کردند

ملت‌های عرب و در رأس آنها ملت بحرین، معامله قرن را زیر پا له کردند
تحلیلگر برجسته عرب در تحلیلی با اشاره به تظاهرات ملت های عرب علیه نشست منامه، نوشت که این ملتها و در رأس آنها ملت بحرین، معامله قرن را زیر پا له کردند.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، عبدالباری عطوان تحلیلگر برجسته عرب در واکنش به برگزاری نشست منامه، طی تحلیلی در روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم بیان داشت: ملتهای عربی و  در رأس آنها ملت بحرین با برگزاری تظاهرات علیه نشست منامه، معامله قرن را زیرپا له کردند.

عطوان خاطر نشان ساخت: جرد کوشنر و کشورهای عربی شرکت کننده در نشست منامه که دم از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی می زنند، بیشترین کسی بودند که ضرر کردند.

وی افزود: فلسطینیان و ملت های عربی باید از کشورهای عربی مانند لبنان، کویت و عراق که نشست منامه را تحریم کردند، قدردانی کنند؛ چرا که با این اقدام کشورهای عربی شرکت کننده را هر چه بیشتر رسوا کردند.

معامله قرن شامل انضمام کامل قدس و شهرک‌های کرانه باختری به رژیم صهیونیستی، نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تعیین منطقه ابودیس به عنوان پایتخت فلسطین است.

این طرح با واکنش شدید مسلمانان در شمار زیادی از کشورهای اسلامی و فلسطینیان رو به‌رو شده و تنش و درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی را در فلسطین از جمله نوار غزه افزایش داد./983/ب

ارسال نظرات