۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۶۱۱۷۲۴
لاریجانی:

حقوق بشر آمریکایی مدافع جنایت و محروم کردن ملت‌ها از حقوق مدنی است

حقوق بشر آمریکایی مدافع جنایت و محروم کردن ملت‌ها از حقوق مدنی است
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: دفاع از جنایتکاران و محروم کردن ملت‌ها از حقوق مدنی خودشان از مصادیق حقوق بشر آمریکایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، امروز در کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب که به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر برگزار شد، گفت: دو واژه راهگشای اسلام آمریکایی و حقوق بشر آمریکایی توسط رهبران انقلاب اسلامی مطرح شد.

وی گروه تکفیری داعش و سلفی گری را از مصادیق بارز اسلام آمریکایی دانست و ادامه داد: از ویژگی های مهم اسلام آمریکایی سکولار کردن دین است و حجتی ها و کسانی که به دنبال حکومت عرفی هستند از مصادیق اسلام آمریکایی به شمار می رود.

لاریجانی با بیان اینکه اسلام آمریکایی به دنبال آن است که در ساختار جهانی پذیرش استکبار جهانی و عدم مقاومت را تحمیل کند، اظهار داشت: امروز برخی سیاسیون اصلاح طلب خواستار حکومت فرعی هستند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با اشاره به اینکه آمریکا می خواهد آثار تمدن بشری را حذف کند، گفت: جنگ و تخریب آثار پیش از اسلام در سوریه و عراق این سخن را تایید می کند.

وی ادامه داد: آنان با همین هدف به یمن حمله کردند البته یمن پیروز این میدان است.

لاریجانی با اشاره به اینکه چهره حقوق بشر آمریکایی بعد از سقوط شوروی آشکار شد، عنوان کرد: حقوق بشر آمریکایی همانند تیپ خشونت ها و جنایاتی است که داعش انجام می دهد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه تشکیل مراکز اسنادی و پایشی برای نشان دادن چهره واقعی حقوق بشر آمریکایی را لازم و ضروری دانست و گفت: مبانی فکری حقوق بشر آمریکایی باید تبیین شود.

وی قدمت بنای حقوق بشر توسط لیبرال ها و سکولارها را به هفتاد سال تخمین زد و تاکید کرد: جهان اسلام سهم ناچیزی در نگارش و تدوین اسناد حقوق بشری داشته و انقلاب اسلامی در دو دهه اخیر تلاش داشته اسناد حقوق بشر اسلامی را ارائه دهد.

لاریجانی با بیان اینکه در اسناد سازمان ملل جایی وجود ندارد که حقوق یک ملت تضمین شده باشد، گفت: بر اساس اسناد سازمان ملل هیچ ملتی حق پذیرش اسلام را ندارد. جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل به دنبال تثبیت حق مسلم خود است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با بیان اینکه حقوق بشر آمریکایی لایه‌های مختلفی دارد، گفت: حقوق بشر آمریکایی مدافع برخی جنایت و محروم کردن ملت‌ها از حقوق مدنی خود است.

وی افزود: هر سال آمریکا علیه انقلاب اسلامی بیانیه صادر می کند و ما موظف هستیم مطالبات خودمان را شجاعانه بیان کنیم و خسته نشویم./813/پ202/ب1

 

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
 
تعداد بازدید : 2
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات