۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۶۱۲۱۵۶

بازدید رئیس جامعةالمصطفی و هیأت همراه از مؤسسه التنمیه عراق

بازدید رئیس جامعةالمصطفی و هیأت همراه از مؤسسه التنمیه عراق
رئیس جامعةالمصطفی و هیأت همراه، ضمن سفر به عراق، از مؤسسه التنمیه بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، رئیس جامعةالمصطفی و هیأت همراه، ضمن سفر به عراق، از مؤسسه التنمیه بازدید کردند.

در این بازدید حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با بیان این که گزارش‌ها نشان‌دهنده توفیق این مجلس در خدمت‌رسانی به مردم عراق است، گفت: جامعةالمصطفی مرکزی علمی است و بخشی از فعالیت‌های این نهاد بین‌المللی می‌تواند تربیت کادر اجرایی و علمی برای آینده عراق باشد و ظرفیت علمی المصطفی می‌تواند در خدمت چنین مأموریتی قرار گیرد.

رئیس جامعةالمصطفی با بیان این که 160 رشته تخصصی جامعةالمصطفی، افزون بر رشته‌های دیگری که با همکاری دانشگاه‌های معتبر ایران مانند دانشگاه آزاد داریم، در خدمت جامعه عراقی است، تصریح کرد: جامعةالمصطفی و مؤسسه علوم و معارف در قم، برای پذیرش دانشجو در تحصیلات تکمیلی تا دکتری آمادگی دارد. وظیفه دینی و اخلاقی ماست که در خدمت شما و مردم مسلمان عراق باشیم که پیوندهای تاریخی، فرهنگی و دینی با هم داریم.

وی، در پایان، خاطرنشان ساخت: امروز به برکت انقلاب اسلامی در ایران و سقوط حکومت طاغوتی صدام در عراق، امکان ارائه خدمات علمی جامعةالمصطفی به شما فراهم شده است.

در ادامه، «سیدقصی حیدری»، رئیس مؤسسه، مأموریت این مؤسسه را آموزشی، بهداشت و درمان و اقتصادی دانست و افزود: توفیقات ما، در تعامل با مؤسسات علمی دیگر مانند جامعةالمصطفی است.

سیدقصی حیدری اظهار داشت: همکاری ما با جامعةالمصطفی از سال ۲۰۱۲م بوده که تا امروز، پنج دوره به قم دانشجو اعزام شده که مجموعاً 120 نفر بوده است. برای دوره جدید نیز دویست نفر ثبت کرده‌اند که ان‌شاءالله در مؤسسه علوم و معارف مشغول تحصیل خواهند شد.

خاطرنشان می‌شود، در این سفر، حجج اسلام والمسلمین و آقایان «دکتر قنبری»، معاون ارتباطات و بین‌الملل، «مهدوی‌مهر»، نماینده المصطفی در عراق، «شانی»، مدیرکل حوزه ریاست المصطفی، «معصومی»، رئیس مؤسسه علوم و ‌معارف و معاون علمی نمایندگی عراق و «دکتر صالحی»، مشاور ریاست در امور عراق، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی را همراهی می‌کردند./1324/د102/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات