۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۶۱۲۷۶۱
حجت الاسلام اکرمی در گفت وگو با رسا:

مسؤولان با تعلل در تکیه بر داخل زمینه سوء استفاده دشمن را فراهم نکنند

مسؤولان با تعلل در تکیه بر داخل زمینه سوء استفاده دشمن را فراهم نکنند
رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با انتقاد از بی تدبیری های موجود در عرصه های اجرایی کشور تأکید کرد که مسؤولان نباید با تعلل خود زمینه سوء استفاده دشمن را فراهم کنند.

حجت الاسلام سیدرضا اکرمی رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی  خود تا کنون تحت فشارهای ظالمانه آمریکایی ها قرار دارد، گفت: ما از روز 22 بهمن ماه سال 1357 تا کنون همواره تحت تهدید، تحریم و فشارهای روانی بسیار زیاد بوده ایم.

وی با بیان اینکه فشارهای غرب همواره در حال تشدید بوده و هیچگاه از حجم آن کاسته نخواهد شد، اظهار داشت: ما باور نداریم که در دنیا ابر قدرت ها نسبت به یک کشور و یک نظام اینگونه ناجوانمردانه عمل کرده باشند.

حجت الاسلام اکرمی با اشاره به آیه شریفه «واعدوا مااستطعتم من قوه و من رباط الخیل ترهبون» تأکید کرد: ما باید تهدیدات، تحریم ها و عملیات های روانی از سوی غرب بر کشور تحمیل می شود را به عنوان یک فرصت تلقی کرده و از آنها استفاده کنیم تا به یک ابر قدرت تبدیل شویم.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه امروز باید به نقطه ای از اقتدار دست پیدا کنیم که دشمنان از ما هراس داشته باشند، مطرح کرد: ما باید در کشور اسلامی به حدی از خودکفایی و استقلال دست پیدا کنیم که هیچ دشمنی نتواند با استفاده از حربه فشار و تحریم اهداف خود را عملی کند.

وی با اشاره به اینکه مسؤولان کشور باید دشمنی دشمنان را جدی گرفته و نسبت به ظرفیت های داخلی باور داشته باشند، عنوان کرد: ما در کشور خود از هرگونه ظرفیت، توان و استعدادی که لازم باشد برخوردار هستیم و می توانیم به خودکفایی دست پیدا کنیم، اما متأسفانه نسبت به این ظرفیت عظیم غافل بوده و از توانایی های بالقوه خود استفاده نمی کنیم.

حجت الاسلام اکرمی با بیان اینکه اگر از ظرفیت های داخلی غفلت ورزیده و توانایی های خود را به فعلیت نرسانیم، دشمن از تعلل هایمان سوء استفاده خواهد کرد، اظهار داشت: اگر توان داخلی خود را تقویت نکنیم دشمن نقاط ضعف جامعه را رصد کرده و بر روی همان نقاط سرمایه گذاری خواهد کرد.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: دشمن از نقاط ضعف کشور سوء استفاده کرده و سعی می کند فشار بیشتری بر کشور تحمیل کند؛ هنگامی که به دشمن نقطه ضعف نشان دهیم، هر روز با یک بهانه جدید از سوی او مواجه خواهیم شد، لذا مشاهده می کنیم که یک روز به هواپیمای وزیر خارجه در آلمان بنزین نمی دهند، یک روز تحریم غذایی اعمال کرده و روز دیگر دارو را تحریم می کنند.

وی به کار گرفتن سیاست تحریم و فشار را پست ترین دیپلماسی در جهان قلمداد کرد و گفت: باید بدانیم که تا زمانی که طبق دستورات مبانی دینی عمل کنیم، دشمن هیچگونه برتری بر ما نخواهد یافت؛ اگر به ظرفیت های داخلی تکیه نکنیم، دشمن پیروز خواهد شد.

حجت الاسلام اکرمی با بیان اینکه اگر توان داخلی خود را باور نکرده و به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب عمل نکنیم، به پیروزی دست نخواهیم یافت، بیان کرد: امروز متأسفانه با حجم بالایی از واردات روبه رو هستیم و اگر این جریان کنترل نشده و از واردات بی رویه جلوگیری نشود، به خودکفایی اقتصادی دست نخواهیم یافت.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با انتقاد از بی تدبیری های موجود در عرصه های اجرایی کشور تأکید کرد: امروز به همت، حمایت و نظارت لازم داریم تا به خودکفایی رسیده و مشکلات را حل کنیم./841/ت302/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
حسین ثالث موید
ارسال نظرات