۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۶۱۳۹۷۷
کارشناس مذهبی رسانه ملی:

خلقت و هدایت انسان براساس حکمت خدا است + فیلم

خلقت و هدایت انسان براساس حکمت خدا است + فیلم
حجت الاسلام سعیدی با اشاره به اینکه خلقت انسان و هدایت انسان براساس حکمت خدا است، گفت: خداوند انسان را حکیمانه آفرید و بر اساس حکمت خود او را هدایت کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد سعیدی در سلسله نشست‌های بصیرتی شنبه شب‌ها که در مسجد سلمان فارسی برگزار می‌شود، گفت: خلقت انسان و هدایت انسان براساس حکمت خدا است.

وی با اشاره به اینکه خداوند انسان را حکیمانه آفرید و بر اساس حکمت خود او را هدایت کرد، افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید، «إِنَّا هَدَیْناهُ السَّبیلَ إِمَّا شاکِراً وَ إِمَّا کَفُوراً» ما راه را به انسان نشان دادیم و انسان در انتخاب راه آزاد و مختار است و انتخاب با انسان است.

حجت الاسلام سعیدی ادامه داد: انسان برای نعمتی که خدا به او داده هم می‌تواند شکرگزار باشد و هم می‌تواند شکرگزار نباشد، اما راه را به انسان نشان داده است چرا که اختیار انسان در انتخاب مسیر است.

کارشناس مذهبی رسانه ملی گفت: انتخاب راه سعادت و شقاوت با انسان است و هر راهی را که انتخاب کند به همان راه خواهد رسید چرا که نتیجه تابع راهی است که انسان انتخاب کرده است.

حجت الاسلام سعیدی انتخاب راه را نیازمند راهنمای راه دانست و اظهار داشت: زمانی که راه پر از دست انداز و سنگلاخی و تاریک باشد نیاز به راهنما و چراغ راه و هادی است.

به گفته وی خداوند اهل بیت (ع) و انبیای الهی و قرآن را برای انسان هادی قرار داده است، چرا که شیطان دشمن اصلی و قسم خورده انسان در مسیر راه به دنبال انحراف انسان از مسیر هدایت است.

حجت الاسلام سعیدی گفت: در مسیر هدایت انسان تنها شیطان نیست بلکه شیاطین انس و جن با تجربه‌ای هستند که قبل از آن برای انحراف پیامبران الهی حضرت آدم و نوح و ابراهیم نیز اقدام کرده است.

وی افزود: تنها راه مقابله انسان در میدان مبارزه و جنگ و جهاد با شیاطین انس و جن و پیروزی در این میدان سخت استفاده از راهنمایی‌های فرستادگان خدا است که با تمامی فنون رزمی مقابله با شیاطن آشنا هستند.

کارشناس مذهبی رسانه ملی گفت: غفلت انسان در مبارزه با شیاطین انس و جن برابر با سقوط انسان است، از این رو یکی از ابزار‌های مبارزه با شیطان داشتن اخلاص است.

به گفته وی شیطان به اندازه‌ای قوی است که بسیاری که ادعای مبارزه با شیطان و پیروزی بر شیطان را داشتند عاقبت به مرحله‌ای رسیدند که به شیطان سواری دادند.

لازم به ذکر است، مسجد سلمان فارسی خیابان امیرکبیر یکی از مساجد فعال شهرستان کاشان در امور فرهنگی بوده و امسال برای ششمین سال متوالی است که سلسله بحث‌های بصیرتی اخلاقی به همت و تلاش جمعی از افراد ولایتمدار برگزار می‌شود./۱۳۰۷/پ310/ب1
تعداد بازدید : 4
 
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 5
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات