۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۶۱۴۷۰۲

محمود عباس در سریع‌ترین زمان ممکن به سوریه سفر می‌کند

محمود عباس در سریع‌ترین زمان ممکن به سوریه سفر می‌کند
جنبش آزادیبخش فلسطین اعلام کرد که محمود عباس در سریع‌ترین زمان ممکن به سوریه سفر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، یک مسؤول عالی‌رتبه فلسطینی اعلام کرد که محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین از مدت‌ها بیشتر تمایل به سفر به دمشق پایتخت سوریه داشته و تلاش دارد تا در سریع ترین زمان ممکن این سفر را انجام دهد.

عزام الاحمد رییس بخش عربی و ملی اجرایی جنبش آزادی بخش فلسطین اعلام کرد که تمرکز حوادث عامل اصلی تاخیر سفر عباس به دمشق بوده است.

وی اعلام کرده بود که محمود عباس با بشار اسد رییس جمهور سوریه در تماس است و این سفر در سریعترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

الأحمد پیش از این در راس هیئتی عالی‌رتبه از سازمان آزادی بخش به دمشق رفته و با بشار اسد در خصوص تعامل با آوارگان فلسطینی گفتگو کرد. وی تاکید کرده است که دولت دمشق با آوارگان سوری مانند شهروندان سوریه رفتار می‌کند و هیچ فرد عربی در سوریه احساس غربت نمی‌کند.

الاحمد در عین حال از تعامل دولت لبنان با آوارگان فلسطینی انتقاد کرده و این تعامل را منفی و سخت‌گیرانه توصیف کرد.

این مسؤول فلسطینی نسبت به بازگشت اوضاع سوریه به سمت بهبود ابراز امیدواری کرده و گفته که این موضوع می‌تواند بر تمامی کشورهای عربی تاثیرگذار باشد و تحقق رویای پایان دادن به اشغالگری را بیش از پیش نزدیک می‌کند؛ چرا که به این ترتیب سوریه نقش منطقه‌ای خود را بار دیگر آغاز می‌کند، نقشی که باعث توطئه‌چینی آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی و متحدان آن در سوریه شده بود.983/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات