۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۶۱۴۸۵۴

نشست تخصصی «شورای نگهبان و مبارزه با فساد» در قم برگزار می شود

نشست تخصصی «شورای نگهبان و مبارزه با فساد» در قم برگزار می شود
نشست تخصصی «شورای نگهبان و مبارزه با فساد» پیرامون نقد و بررسی کارنامه شورای نگهبان در رد و لغو صلاحیت مفسدان در قم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، نشست تخصصی «شورای نگهبان و مبارزه با فساد» پیرامون نقد و بررسی کارنامه شورای نگهبان در رد و لغو صلاحیت مفسدان با حضور تحلیلگران سیاسی و دانشجویان و طلاب در قم برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام رحمت الله معظمی، فیروز اصلانی، حسینعلی حاجی دلیگانی و نماینده ویژه شورای نگهبان در این نشست حضور یافته و به سخنرانی و ارائه مباحث خود خواهند پرداخت.

محورهای ده گانه این برنامه عبارتند از:

- تبیین چرایی عملکرد فعلی شورای نگهبان با وجود جایگاه بی نظیر فقهی، حقوقی و سیاسی با کار ویژه تشخیص صلاحیت، جهت بستن رخنه های فساد.

-  لزوم عملکرد صحیح به منظور از بین بردن شائبه توصیه پذیری اعضای شورای نگهبان از جریانات و متنفذین.

- لزوم روشنگری و شفاف سازی شورای نگهبان در ارائه شاخصه های تفصیلی و مؤلفه های ارزیابی فساد نامزدهای انتخاباتی.

- تبیین چگونگی انتخاب بدنه شورای نگهبان در سطح کشور و ارائه روش نظارت بر نظار انتخابات.

- لزوم ذکر علل و عوامل عدم استمرار اعمال نظارت استصوابی شورای نگهبان در طول مسؤولیت منتخبین.

- لزوم طراحی ساز و کار لازم برای حسن اجرای وظایف منتخبان، رعایت قسم نامه، جلوگیری از سوء استفاده مالی، اقتصادی و اخلاقی و انجام اقدامات لازم در صورت زوال یا کشف فقدان شرایط و لغو صلاحیت در هر سطح مدیریتی.

- آگاهی بخشی عمومی درباره حق و تکلیف شورا در لغو صلاحیت ها جهت بستن دهان معاندین تا تبدیل شدن به گفتمان عمومی.

- تعریف ساز و کار مناسب جهت بهره مندی از گزارشات مردمی در بحث تخلفات و فساد با ملاحظه سرعت، امانت و کشف صحت و ارتباط گیری فعال شورا با آمرین به معروف و جریانات عدالتخواه.

- علت یابی حضور افراد فاسد یا حامی مفسدان در مجلس فعلی و ادوار سابق.

- عدم دخالت سلائق، گرایش سیاسی، گرایش گروهی، گرایش جناحی اعضای شورا در تأیید یا رد صلاحیت ها.

گفتنی است، این نشست روز سه شنبه 8 مردادماه 98 از ساعت 17 تا 20 در قم، خیابان جمهوری، روبه روی مؤسسه امام خمینی(ره)، سالن همایش های سازمان تبلیغات اسلامی برگزار خواهد شد./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۸
امروزه تهاجم بر اصل حیات اجتماعی اسلام مثل دوران مغول نیست که سر هر کوچه ای می‌آمدند و با شمشیر و زوبین می‌ایستادند و دستور به کفر می دادند؛ بلکه توسط «مدل ها» صورت می‌گیرد. «تهاجم عینی»، به وسیله‌ «تصمیم‌گیری اجتماعی» واقع می‌شود! هر جامعه ای، مسئولینی برای تصمیم‌گیری کلّ جامعه دارد که آن ها درباره کل مقدورات جامعه، «تصمیم گیری» می‌کنند؛ اما «تصمیم سازی»‌ برای تصمیم گیران به وسیله «مدل ها» انجام می‌شود. دنیای مدرن نیز همین ابزار را برای تهاجم به فرهنگ ادیان برگزیده است که «مدل اقتصادی» یکی از شاخه های آن است. البته «مدل»‌ نیز در بالاترین سطح، همان «روش علوم» است؛ لذا به گزاف نیست اگر بگوییم تهاجم اصلی به اسلام از ناحیه علوم پایه صورت می گيرد که رکن اصلی روش علوم و مدل‌سازي در دنيای امروز است.
سید منیر الدین حسینی
0
0