۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۶۱۶۴۳۷
نماینده ولی فقیه در لرستان:

ایستادگی مسلمانان در برابر طرح شیطانی معامله قرن از ابعاد سیاسی حج است

ایستادگی مسلمانان در برابر طرح شیطانی معامله قرن از ابعاد سیاسی حج است
امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه بزرگترین ظلم جبهه استکبار نسبت به مسلمانان طرح شیطانی معامله قرن است، گفت: وحدت مسلمانان از ابعادسیاسی حج بوده و عامل شکننده این طرح است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، در خطبه های نماز عید سعید قربان با بیان اینکه مناسک حج دارای ابعاد مختلف معنوی، اخلاقی و تربیتی بسیاری است، گفت: بعد سیاسی آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه وحدت و اقتدار امت اسلامی یکی از وجوه بعد سیاسی حج است، خاطرنشان کرد: در روز عید قربان بزرگترین عبادت یعنی انجام مناسک حج انجام می شود و برای اتحاد امت مسلمان هیچ عاملی غنی تر از حج نیست.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی عید قربان را روز اتحاد و اقتدار امت اسلامی عنوان کرد و گفت: امروز بزرگترین ظلم جبهه استکبار نسبت به مسلمانان طرح شیطانی معامله قرن نام دارد که هدف از آن از بین بردن قدس است، وحدت مسلمانان عامل شکننده این طرح شیطانی بوده و همه مسلمانان جهان باید به کمک فلسطین بشتابند.

برائت از مشرکین از ابعاد سیاسی حج است

وی در ادامه برائت از مشرکان را از دیگر ابعاد سیاسی حج بیان کرد و اظهار داشت: برائت از مشرکین به معنای ایستادن در برابر زورگویان جهان است.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: بعد سیاسی دیگر حج رسیدگی به مشکلات مسلمانان است، نمونه بارز آن ایستادگی همه مسلمانان در برابر طرح شیطانی معامله قرن است.

وی افزود: برائت از مشرکین به معنای بیزاری از رفتار قدرت های متجاوز و دوری از حکومت های نژاد پرست است.

زمینه ازدواج آسان جوانان فراهم شود

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در بخشی دیگر از سخنان خویش بر ضرورت فراهم ساختن زمینه ازدواج آسان جوانان عنوان داشت: ورود خیرین در این زمینه بسیار راه گشا است.

وی با اشاره به اینکه از عید قربان تا غدیر دهه امامت و ولایت نام گرفته است، این ایام فرصتی مناسب برای فراهم ساختن بستر ازدواج جوانان است./9451/پ202/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات