۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۶۱۷۲۵۵
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

باید تولیدکننده نرم‌افزار حقوق انسانی در جهان باشیم

باید تولیدکننده نرم‌افزار حقوق انسانی در جهان باشیم
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه قوانین فراوان اسلامی مرتبط با حقوق انسانی وجود دارد، گفت: باید تولیدکننده نرم‌افزار حقوق انسانی در جهان باشیم.

به گزارش خبرگزاری رسا ، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در کنفرانس تخصصی کودک که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: خداوند می‌فرماید من محور همه چیز هستم و کافران بر محور طاغوت هستند بنابراین مردم را به نادانی و جهل می‌کشانند.

وی افزود: خود ما باید بنیان‌گذار حقوق کودک باشیم و دلیلی بر مشارکت با کشورهایی که در عمل حقوق کودکان را رعایت نکرده و دست آنان به خون کودکان بیگناه آغشته است، نمی‌بینیم.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: اولین حمایت‌کننده حقوق زن و کودک اسلام بوده است اما به آن نپرداختیم اما متأسفانه ما منتظر می‌مانیم تا کسی اقدامی انجام دهد سپس نگاه کنیم ببینیم در آیات و روایات ما به آن پرداخته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اضافه کرد: خود را باید با ولایت الهی تنظیم کنیم و لازم نیست خیلی حزب‌اللهی باشیم تا سراغ این امر برویم و اصل دوم این است که خداوند فراوان نشان داده دو اراده الهی و شیطانی همواره در مقابل هم قرار داشته و هیچ‌گاه نمی‌توانند با هم آشتی کنند.

وی عنوان کرد: در نظامات فکری دینی، توحید و معرفت داریم که بحث توحید در دین مسیحیت بسیار پررنگ است و مسیحیان آماده پذیرش دین اسلام هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: اصل سوم این است که خداوند فرمود انسان با کرامت خلق شده و هیچ‌کس حق ندارد به کرامت انسانی خدشه وارد کند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: دشمنان خدا و شیطان بنا دارند کرامت انسان‌ها را بشکنند و استکبار جهانی که نماد فرعون امروزی است آنقدر به مردم جهان القا کرده که شما هیچ چیزی ندارید به دنبال شکستن کرامت انسانی است.

وی بیان کرد: امنیت خود را با شعار "ما می‌توانیم" تأمین کردیم و امروز جزو امن‌ترین کشورهای جهان هستیم و هر کجا توجه نکردیم، آسیب دیدیم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: ما باید تولیدکننده نرم‌افزار حقوق انسانی در جهان باشیم زیرا سابقه ما در این زمینه از آدم تا خاتم است و فراوان قوانین اسلامی مرتبط با حقوق انسانی داریم بنابراین باید صادرکننده این قوانین باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی یادآور شد: عناوینی مانند کنوانسیون حقوق کودک نشان از واردکنندگی این قوانین دارد در حالی که ما منابع اصلی حقوق انسانیت را در اختیار داریم./1350/د102/ب1

منبع: فارس
ارسال نظرات