۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۶۱۷۳۹۹
حجت الاسلام علوی تهرانی:

شبیه ترین انسان به پیامبراکرم خوش اخلاق ترین آنان است

شبیه ترین انسان به پیامبراکرم خوش اخلاق ترین آنان است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شیعه واقعی در عمل و رفتار تابع اهل بیت(ع) است، گفت: شبیه ترین انسان به پیامبراکرم(ص) خوش اخلاق ترین آنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علوی تهرانی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت عید سعید غدیر خم در بنیاد فرهنگی فارس المومنین برگزار شد، گفت: تربیت شدگان غدیر شیعیان واقعی امامان معصوم هستند و آنان بهترین افراد به شمار می روند.

وی با اشاره به اینکه خداوند پیامبراکرم(ص) را برای ما الگو قرار داده است، ادامه داد: الگوبرداری از پیامبراکرم(ص) یک امر عقلانی است و سیره ایشان در بسیاری از کتاب ها بیان شده که باید مورد توجه محبان و شیعیان آن حضرت قرار گیرد.

حجت الاسلام علوی تهرانی اضافه کرد: پیامبراکرم(ص) برای کسانی الگوی حسنه است که موحد و شیعه امام علی(ع) باشند؛ از شاخصه های انسان موحد آن است که از کلام بیهوده اجتناب می کند.

استاد حوزه علمیه معادباوری را از دیگر شاخصه های شیعیان برشمرد و ابراز کرد: کسانی پیامبراکرم(ص) را الگوی خود قرار می دهند که به امر معاد یقین داشته باشند؛ انسان معادباور در همه لحظات خداوند را یاد کرده و از گناه اجتناب می کند.

وی با اشاره به اینکه انسان معادباور اهل گناه و معصیت نیست، ادامه داد: اگر کسی بخواهد شبیه پیامبراکرم(ص) باشد این امکان برای او میسر است و جناب سلمان یک نمونه بارز از شیعیان واقعی رسول خدا به شمار می رود.

حجت الاسلام علوی تهرانی ادامه داد: جناب سلمان کسی بود که خواسته امام علی(ع) را بر خواسته خود مقدم می داشت و ذوب در رفتار و کردار امیرمومنان(ع) بود؛ حال امروز باید از خود بپرسیم آیا خواسته امام زمان(عج) بر خواسته ما مقدم است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه جناب سلمان در ظاهر و باطن شبیه امام علی(ع) بود برای همین ایشان شبیه پیامبراکرم(ص) شد، اضافه کرد: دومین چیزی که سبب شد جناب سلمان شبیه پیامبراکرم(ص) شود این بود که ایشان بسیار فقرا را دوست می داشت.

وی با اشاره به اینکه جناب سلمان علما و علم اهل بیت(ع) را دوست می داشت، اظهار داشت: علم نافع انسان را به سعادت می رساند از این رو شیعیان واقعی به دنبال علم نافع هستند.

حجت الاسلام علوی تهرانی با بیان حدیثی از پیامبراکرم(ص) گفت: حضرت فرمودند: شبیه ترین افراد به من خوش اخلاق ترین آنان است؛ شیعیان باید اهل کسب علم اخلاق باشند و به آن عمل کنند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: انسان اخلاق مدار هرگز کسی را خوار و ذلیل نمی کند و به گونه ای رفتار نمی کند که دیگران تحقیر شوند؛ ما اگر بخواهیم شبیه اهل بیت(ع) شویم باید شبیه آن بزرگواران عمل کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شیعیان واقعی در عمل تابع اهل بیت(ع) هستند و هرگز عملی را که مورد خشم خداوند است انجام نمی دهند./813/پ203/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات