۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۶۱۸۴۴۵
با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد؛

سی و ششمین سالگرد ارتحال آیت الله شیرازی برگزار شد

سی و ششمین سالگرد ارتحال آیت الله شیرازی برگزار شد
سی و ششمین سالگرد ارتحال فقیه وارسته؛ آیت الله سید عبدالله شیرازی در بیت آن مرحوم در مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سی و ششمین سالگرد ارتحال فقیه وارسته؛ آیت الله سید عبدالله شیرازی ظهر امروز در محل بیت آن مرحوم در مشهد مقدس برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد سخنران این مراسم بود که طی بیاناتی شخصیت مرحوم آیت الله شیرازی را یک شخصیت برجسته و کم نظیر خواند و اظهار کرد: حضور آن عالم مجاهد در مشهد مقدس منشأ برکات و خدمات زیادی در عرصه حوزه علمیه اعم از تألیف و تدریس و نیز در سایر عرصه ها شد.

وی افزود: مرحوم آیت الله شیرازی مجسمه زهد و تقوا بودند و عمر خود را صرف تحصیل، تدریس، خدمات اجتماعی و بندگی خدا کردند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن ماه محرم، خاطرنشان کرد: ذی الحجه آخرین ماه در سال قمری است و پایان آن یعنی یک سال دیگر از عمر ما سپری شده و باید به اعمال خود مراجعه کنیم.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم افزود: امیرمؤمنان(ع) در یکی از خطبه های خود که در نهج البلاغه نیامده، می فرمایند عمر هر چقدر طول بکشد کوتاه است.« حضرت نوح 2500 سال عمر کرد و وقتی عزراییل از او پرسید «دنیا را در این مدت چگونه دیدی؟»، فرمود «همچون عبور از آفتاب به زیر سایه.«

وی با بیان این که «استعداد برای مرگ» یکی از مسائل مورد تأکید در دین ماست، گفت: اولیای خدا همواره مستعد و آماده برای مرگ بودند. امام حسین(ع) در نامه ای نیم سطری که روز ششم محرم برای بنی هاشم نوشتند، می فرمایند «گویی دنیا هیچگاه نبوده و آخرت همیشه بوده است.»

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد افزود: روح لطیف، زیبا و فنای فی الله سیدالشهدا(ع) از همین عبارتی که فرموده اند قبال فهم است و از همین روست که ایشان و پدر بزرگوارشان ثارالله نامیده شده اند.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم اظهار کرد: مراجع تقلید فقید ما برای ما الگوی زندگی هستند. انسان هایی که ساده زیست بودند و از عمر خود به خوبی  بهره برداری کردند و فهمیدند چگونه زندگی کنند و از رهگذر دنیا به سلامت گذشتند.

وی در پایان در وصف مجاهدت های مرحوم آیت الله شیرازی خاطرنشان کرد: آن عالم مجاهد در جریان کشف حجاب رضاخانی یکی از شخصیت هایی بود که همراه شیخ یونس اردبیلی 5 ماه را در زندان طاغوت گذراند. ایشان در آن فضای پلیسی و دیکتاتوری دوران رضاشاه، ایستادگی کردند./861/پ202/ب1

ارسال نظرات