۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۶۱۸۸۳۷
حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی:

دشمن درپی فروپاشی خانواده‌های ایرانی است + صوت

دشمن درپی فروپاشی خانواده‌های ایرانی است + صوت
استاد حوزه علمیه بر اهمیت استحکام و پایداری خانواده در اسلام تأکید کرد و گفت: دشمنان با استفاده از رسانه و فضای مجازی قصد دارند که خانواده‌ای ایرانی را از هم متلاشی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی، استاد حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز، در مراسم سوگواری سیدالشهدا(ع) که با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی، علما و طلاب که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، به بیان اهداف و پیامدهای قیام امام حسین(ع) پرداخت و گفت: برای شناخت و بررسی اهداف قیام امام حسین(ع) باید سه عنصر عقلانیت، حماسه و عزت و عاطفه و عشق را در واقعه کربلا بررسی کنیم.

 وی با بیان اینکه امام حسین(ع) در کربلا به احیای عقول درباره دین پرداخت، ابراز کرد: هیچ کاری از سید الشهدا (ع) و یاران ایشان در واقعه کربلا خارج از گستره عقل نبوده است و امام حسین (ع) و امام سجاد (ع) با ایراد با خطبه‌های خویش می‌خواستند عقول دشمنان را احیا کند، ولی فکر و اندیشه‌های آنان تعطیل شده بود.

این کارشناس دینی بیان کرد: در رجزهایی که حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران ایشان در کربلا و مقابل لشکریان یزید ایراد کردند، سرتاسر حماسه و عزت نهفته است و هیچ گونه ذلت و خودکامگی در آن وجود ندارد.

 وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به اهمیت استحکام و پایداری خانواده در اسلام، گفت: رهبر انقلاب فرمودند که دشمنان روی خانواده‌های ایرانی سرمایه گذاری کرده‌اند و می‌خواهند عنصر خانواده را در کشور از بین ببرند؛ از این رو، دشمنان با استفاده از رسانه و فضای مجازی قصد دارند که خانواده‌های ایرانی را از هم متلاشی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی در ادامه بیان کرد: امام حسین (ع) در کربلا برای خانواده، فرزندان، زنان و دختران خویش وقت می‌گذاشتند و همیشه آنها را اکرام و دلداری می‌دادند و قبل از پیکار با دشمنان با آنها وداع می‌کردند.

وی در بخش دیگری از سخنانش، به بررسی عوامل پیدایش واقعه کربلا پرداخت و بیان کرد: بسیاری از لشکریان یزید همچون شمر و عبیدالله بن زیاد دارای سابقه درخشان در اسلام بودند؛ ولی چه عواملی سبب می‌شود افرادی که در چند قدمی عاقبت بخیری هستند؛ در پایان زندگی عاقبت به شر شوند و آنها با علم با اینکه که امام حسین(ع) فرزند پیامبر است به پیکار و مبازره با وی پرداخته‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی بیان کرد: کنار گذاشتن وصایای پیامبر اسلام، دور شدن و عدم تبعیت از ولایت، حب و دوستی به مال دنیا از عواملی است که واقعه کربلا را رقم زد.

این کارشناس دینی در پایان سخنانش بیان کرد: برخی از مسؤولان برای کسب و حفظ موقعیت و حب به ریاست، حق را باطل و باطل را حق بیان می‌کنند./998/

گزیده‎ای از خبر را می‎توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
میثم صدیقیان
ارسال نظرات