۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۶۲۰۷۹۲
امام جمعه اهواز:

ظرفیت‌های مردمی در خدمت رسانی به زائران اربعین فراموش نشود

ظرفیت‌های مردمی در خدمت رسانی به زائران اربعین  فراموش نشود
امام جمعه اهواز با اشاره به شور و شعور حسینی در ایام اربعین، گفت: حضور گسترده موکب داران علی رغم شرایط سخت اقتصادی مثال زدنی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد، امام جمعه اهواز، عصر امروز در گردهمایی مدیران مواکب حسینی اهواز، در مسجد رضوان اهواز، با اشاره بر ضرورت ریشه یابی عوامل وقوع حادثه عاشورا اظهار داشت: هرساله باید نقاط قوت و ضعف جامعه را آسیب‌شناسی کنیم و ببینیم که چه مقدار آسیب‌های اجتماعی را در سایه عاشورا رفع کردیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه سینه زدن ها، عزاداری ها، اشک ریختن‌ها و برپایی مواکب متعدد را در قالب شور عاشورایی تجلی می‌یابند، عنوان داشت: برای رسیدن به اهداف قیام امام حسین (ع) نیازمند شعور حسینی و عاشورایی هستیم، درخواست سیدالشهدا از یاران برای رفتن در شب عاشوار و سر دادن کمک در روز عاشورا فقط و فقط برای پالایش افراد بود.

امام جمعه اهواز با اشاره به جمله «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین (ع) در روز عاشورا خاطرنشان کرد: این عبارت برای آن بود تا اگر افراد طیب و پاکی در صفوف دشمن حضور دارند، نباید از پیوستن به آن حضرت ترسی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه رفتار سیدالشهدا باید در وجود خود و جامعه شیعی نهادینه شود، خاطرنشان کرد: خدمت رسانی به زائران حسینی یک شور و ادای نماز در اول وقت یک شعور است.

وی با تأکید بر لزوم ضرورت برداشن ویزا و روادید گفت: پول در نظر گرفته شده برای بیمه زیاد است و از این طریق پول هنگفتی اخذ می‌شود، شرایط باید به گونه‌ای فراهم شود که زائر نباید در طول مسیر دغدغه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: مواکب در زمینه ترویج شعور حسینی پیش از اطعام زائران، به ادای نماز در اول وقت ترغیب کنند، زیبایی‌های حادثه عاشورا نمایش داده شود، در مباحث فرهنگی نیز هر موکبی از یک روحانی بهره ببرد تا خوارک فرهنگی در ایام اربعین تأمین شود.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه علی رغم شرایط سخت اقتصادی شاهد حضور گسترده موکب داران در خدمت رسانی به زائران هستیم، بیان داشت: با حضور خادمان، نام امام حسین (ع) همه جا می‌درخشد، از سوی دیگر ظرفیت‌های مردمی در خدمت رسانی به زائران فراموش نشود./۹۴۵۶/پ210/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات