۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۶۲۱۳۶۹
شورای نگهبان:

دوران دفاع مقدس نشان داد آزادگی و سربلندی در گرو ایستادگی است

دوران دفاع مقدس نشان داد آزادگی و سربلندی در گرو ایستادگی است
شورای نگهبان باصدور بیانیه ای هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره رشادت های رزمندگان اسلام را گرامی داشت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، شورای نگهبان باصدور بیانیه ای هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره رشادت های رزمندگان اسلام را گرامی داشت.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

«یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت أَقدامَکُم»؛

دوران دفاع مقدس، تداعی‌کننده استواری کشوری است که با فرهنگ عاشورایی خود مقابل استکبار جهانی و هم‌پیمانانشان ایستاد و با دست‌های خالی، اما با تکیه بر مردم ولایتمدار و مدافع دین و وطن به دنیا نشان داد که آزادگی و سربلندی در گرو ایستادگی است.

رزمندگان دلیر اسلام با عشق و معرفت به قرآن و مکتب روح‌بخش اسلام و با پشتوانه عظیم مردمی و تبعیت آگاهانه از ولایت فقیه، حرکتی آگاهانه و مقتدرانه را آغاز کردند و علاوه بر دفع تجاوز دشمن، آمال و آرزو‌های رژیم بعثی عراق، به ویژه صدام جنایتکار را در زیاده‌خواهی و توسعه‌طلبی به یأس و نومیدی تبدیل کردند و پرده فریب و نیرنگ را از چهره شیطانی قدرت‌های استکباری کنار زدند.

جنگی که برای خاموشی انقلاب اسلامی و نابودی استقلال و عزت ملی و تجزیه و تضعیف کشور توسط صدام و ارتش بعثی و اتحاد ابرقدرت‌های شرق و غرب و اقمار وابسته به آنان برنامه‌ریزی و عملیاتی شده بود، با الطاف الهی به سد پایداری و ایستادگی مردم و رزمندگان عاشورایی این سرزمین برخورد کرد و نه‌ تنها به تجزیه و جدایی حتی یک وجب از خاک مقدس ایران نینجامید، بلکه این تهدید بزرگ به فرصت تاریخی برای تولید اقتدار و خودباوری ملی و فراهم شدن بستر‌های مطمئن بالندگی و پیشرفت و نیل به قله‌های ممتاز جهانی تبدیل شد.

شورای نگهبان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی این هفته را به ملت غیور ایران به ویژه جانبازان، آزادگان، خانواده‌های معزز شهدا و رزمندگان تبریک و تهنیت عرض می‌کند.

محمد قمین
ارسال نظرات