۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۶۲۱۷۲۴
امام جمعه بندرعباس:

صحیفه امام سجاد زبان مشترک خداپرستان است

صحیفه امام سجاد زبان مشترک خداپرستان است
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان این که صحیفه سجادیه به زبان فطرت انسان‌هاست، گفت: صحیفه امام سجاد می‌تواند نزدیکی قلوب انسان‌ها را رقم بزند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در نهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) اظهار داشت: زبان فطرت مرز قومی و مذهبی نمی‌شناسد و همه انسان‌ها با زبان فطرت یعنی دعا با خداوند خود راز و نیاز می‌کنند و صحیفه سجادیه به عنوان زبور آل محمد یک زبان مشترک بین صاحبان ادیان و مذاهب ایجاد کرده است.

وی افزود: ظرفیت بالای صحیفه سجادیه می‌تواند ادیان مختلف را دور هم جمع کند و در کنار سفره با برکت اهل بیت (ع) بنشاند.

امام جمعه بندرعباس گفت: این کتاب یک گنجینه ارزشمند است که از زبان مقام عصمت خارج شده و می‌تواند تشنگان معارف را سیراب کند.

وی ادامه داد: هر چه در ظرفیت قدسی ائمه وجود داشته در برابر خداوند ارائه می کردند و می توان مضامین ناب عرفانی را در میان ادعیه اهل بیت و خصوصا دعاهای امام سجاد جستجو کرد.

رئیس شورای سیاستگذاری کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) بیان داشت: افرادی که به صحیفه سجادیه رجوع می‌کنند سه گروه هستند که گروه اول به دنبال کسب فیض هستند، گروه دوم عالمان و محققانی هستند که می‌خواهند موضوعات مختلف را پژوهش می‌کنند و دسته دیگر نیز صحیفه سجادیه را به عنوان کتابی که پاسخگوی نیازهای مردم و جهان باشد درک کرده‌اند و یقین دارند این کتاب می‌تواند پاسخی به نیاز بشر باشد.

وی اضافه کرد: اهل تحقیق باید سئوالات بشری را احصا کرده و پاسخ این سئوالات را از کتاب صحیفه سجادیه بیرون اورند این همان نگاه کاربردی به کتاب است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان این مطلب که مقاومت گفتمان بشری است گفت: گفتمان بشری که می‌تواند مستضعفین را در برابر استکبار پیروز کند گفتمان مقاومت است.

وی در پایان گفت: این گفتمان می‌تواند به عنوان دست مایه ارزشمند از تعالیم اسلامی به دست می‌آید به جهانیان عرضه شود و نیازهای بشری را پاسخ دهیم.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات