۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۶۲۱۷۴۰
همزمان با بیست و پنجم محرم الحرام؛

مراسم عزاداری شهادت امام سجاد با حضور مراجع تقلید برگزار شد

مراسم عزاداری شهادت امام سجاد با حضور مراجع تقلید برگزار شد
همزمان با بیست و پنجم محرم الحرام، مراسم سوگواری شهادت حضرت زین العابدین امام سجاد(ع) با حضور علما، طلاب، روحانیان و اقشار مختلف مردم در بیوت مراجع تقلید برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، همزمان با بیست و پنجم محرم الحرام، مراسم سوگواری و عزاداری شهادت حضرت زین العابدین و سید الساجدین امام سجاد(ع) با حضور علما، طلاب، روحانیان و اقشار مختلف مردم در بیوت مراجع تقلید برگزار شد.

بر اساس این گزارش، مراسم عزاداری حضرت امام سجاد(ع) در دفاتر حضرات آیات حسین نوری همدانی، ناصر مکارم شیرازی، حسین وحید خراسانی، لطف الله صافی گلپایگانی، سید موسی شبیری زنجانی، جعفر سبحانی، عبدالله جوادی آملی و دیگر علما برگزار شد.

مراجع تقلید در این مراسم‌ها به همراه دیگر اقشار مردم به سوگواری و عزاداری شهادت حضرت علی بن حسین(ع) پرداخته و این مصیبت را به امام زمان(عج) تسلیت گفتند.

همچنین مراسم عزاداری این امام همام در دفتر رهبر معظم انقلاب در  در قم با حضور علما، روحانیان، طلاب و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

در این مراسم ها سخنرانان به تبیین فضائل امام سجاد(ع) پرداختند و مداحان نیز در غم شهادت آن حضرت نوحه خوانی و مرثیه سرایی کردند.

سخنرانان مراسم های عزاداری با اشاره به نقش مهم امام سجاد(ع) در باقی ماندن پیام قیام عاشورا تأکید کردند که مدیریت الهی امام سجاد(ع) سبب ماندگار شدن عاشورا و قیام سیدالشهدا(ع) در تاریخ شد.

همزمان با این ایام سوگواری شهر مقدس قم حرم اهل بیت(ع) حال و هوای دیگر داشت و مردم این شهر مقدس با برگزاری هیأت ها و راه اندازی دسته های عزا به عزاداری و سوگواری پرداختند.

مردم با حضور در حرم مطهر بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران، ضمن عرض تسلیت به کریمه اهل بیت و امام زمان(عج)، عزاداری کردند.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
آجرک الله یا بقیه الله
0
0