۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۶۲۲۱۳۳
حجت الاسلام کاظمی:

ایستادن پای مکتب امام حسین هزینه دارد

ایستادن پای مکتب امام حسین هزینه دارد
استاد حوزه علمیه قم گفت: ایستادن پای مکتب امام حسین (ع) هزینه دارد و باید خون داد و جان داد و ملت ایران همه چیز خود را در این راه داده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام اسماعیل کاظمی زرومی در سلسله نشست‌های بصیرتی شنبه شب‌ها که در مسجد سلمان فارسی برگزار می‌شود از حذف نام شهدا از معابر انتقاد کرد و گفت: کسی که نام شهدا را از معابر عمومی حذف می‌کند به آرمان‌ها و باور‌های انقلاب اسلامی خیانت می‌کند.

وی با بیان اینکه مردم ایران پای آرمان‌های خود ایستاده اند، گفت: امروز مردم وفادار ایران اسلامی خانواده‌های معظم شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع وطن را احترام و تکریم می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه اگر شهدا نبودند منبر و روضه علوی وجود خارجی نداشت، افزود: دوره رژیم ستم شاهی روضه خوانی علنی نبود و روضه خوانی‌ها پنهانی بود، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا عزاداری‌های با شکوهی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام کاظمی عزت و اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران را از روابط دیپلماسی ندانست و اظهار داشت: عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی از حرمت خون شهدا است و اصولگرا و اصلاح طلب و همه ملت ایران از آن بهره‌مند هستند.

وی افزود: امروز از اینکه در جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنیم و نفس می‌کشdم باید شکرگزار این نعمت بزرگ بود و کفران نعمت نداشت.

حجت الاسلام کاظمی در ادامه با بیان اینک ملت ایران امروز با تأسی از امام حسین (ع) مذاکره با دشمن را نمی‌پذیرد، گفت: ایستادن پای مکتب امام حسین (ع) هزینه دارد و باید خون داد و جان داد و ملت ایران همه چیز خود را در این راه داده است.

وی با تأکید بر همکاری مسؤولان کشور با دستگاه قضا برای برخورد با اختلاس گران در هر پست و مقام و جایگاهی که هستند، گفت: امروز که دستگاه قضا با اختلاس گران و زالو صفتانی که به بیت المال دستبرد زده اند برخورد می‌کند مسؤولان به جای اینکه همراهی کنند چوب لای چرخ سیستم قضا می‌گذارند.

به گفته وی مسؤولان کشور اگر مردم را درک کنند که در سخت ترین شرایط پای آرمان‌های خود ایستاده اند باید دست بوس مردم باشند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: مردم ایران اسلامی با وجود همه مشکلات اقتصادی که در امورات اولیه خود نیز مانده اند، اما امسال با حضور باشکوه و چند میلیونی در پیاده روی اربعین حسینی حماسه می‌آفرینند.

لازم به ذکر است، مسجد سلمان فارسی خیابان امیر کبیر یکی از مساجد فعال شهرستان کاشان در امور فرهنگی بوده و امسال برای ششمین سال متوالی است که سلسله بحث‌های بصیرتی اخلاقی به همت و تلاش جمعی از افراد ولایتمدار برگزار می‌شود./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات