۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۶۲۳۱۶۵
حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری در گفت وگو با رسا:

با تکیه بر توان داخلی و قطع امید از بیگانه اهداف انقلاب را محقق کنیم

با تکیه بر توان داخلی و قطع امید از بیگانه اهداف انقلاب را محقق کنیم
نماینده خبرگان با تأکید بر پایبندی ملت به آرمانها گفت: با توکل به خدا و توجه به عزم ملی می توانیم بدون توجه به خارج و با قطع امید از بیگانگان روی پای خود بایستیم.

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به دیدار اخیر خبرگان ملت با رهبر معظم انقلاب، منویات رهبری در زمینه بهره گیری از درس های دفاع مقدس برای امروز کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: دفاع مقدس به منزله دانشگاه تربیت نسل جوان کشور است؛ این دانشگاه عظیم مواد درسی فراوانی دارد و ما می توانیم بهره های بسیاری از آن ببریم.

وی «توکل به خداوند، عزم و اراده ملی و توجه به جوانان» را از درس های مهم دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: یکی از درس های مهم دفاع مقدس برای جامعه امروزی «صبر، استقامت و ایثار» است، زیرا همه مردم شریف ایران در دوران دفاع مقدس همه سختی ها را تحمل کردند تا طعم شیرینی پیروزی را بچشند و دشمن را شکست دهند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری با بیان اینکه امروز ملت ایران باید در برابر سختی ها و مشکلات صبر و استقامت داشته باشند، عنوان کرد: اگر انسان در همه مشکلات و سختی ها ضمن توکل بر خداوند متعال، مقاومت ورزیده و صبر داشته باشد، بدون شک به پیروزی و موفقیت خواهد رسید.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در ادامه یکی از نقاط برجسته دفاع مقدس را «ایثار» دانست و گفت: این مسأله نه تنها در میان رزمندگان، بلکه در میان مردم نیز به چشم می خورد؛ مردم و رزمندگان همواره خواسته و نیاز دیگران را بر خود مقدم می داشتند.

وی با بیان اینکه «توجه به ظرفیت های داخلی» یکی از عبرت های مهم دفاع مقدس است، تأکید کرد: ما در دوران جنگ تحمیلی از همه جهت تحریم بودیم، اما با توجه به ظرفیت های داخلی و با تکیه بر خود توانستیم راه های سخت را طی کرده و به موفقیت برسیم.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری با اشاره به اینکه توجه به ظرفیت داخلی باید به یک گفتمان عمومی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: با توجه به این که امروز در جنگ اقتصادی قرار داریم باید با توجه به توان و ظرفیت های داخلی نواقص و کاستی ها را جبران کرده و به پیروزی برسیم.

وی ادامه داد: متأسفانه امروز مسؤولان ما نسبت به ظرفیت ها و توان داخلی توجه نمی کنند و گاهی یک مشکل کوچک به یک مشکل بزرگ تبدیل می شود؛ ما با توجه به ظرفیت های داخلی می توانیم بسیاری از مشکلات را حل و یا حداقل کاهش دهیم.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در ادامه زدودن روحیه انقلابی از میان مسؤولان کشور را یکی از حربه های دشمن عنوان کرد و گفت: دشمن به دنبال آن است که با ایجاد مانع در مسیر انقلابی گری ما را تضعیف و تسلیم کند، از این رو ما باید با تقویت انقلابی گری و پایبندی به آرمان ها و اهداف انقلاب، دشمن را ناکام بگذاریم.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی از لحاظ عقیدتی در اعماق قلوب مردم جهان به ویژه مسلمانان نفوذ کرده است، تأکید کرد: آن چیزی که سبب می شود انقلاب اسلامی پیشرفت روزافزون داشته باشد، توجه به شعارها و اهداف انقلاب است.

وی علت بی توجهی برخی مسؤولان به ظرفیت های داخلی را ضعف در توکل به خداوند و عدم توجه به عزم و اراده ملی دانست و اظهار داشت: باید از بزرگانی همچون امام خمینی(ره) درس استقامت فرا بگیریم؛ امروز مسأله توکل به خداوند و توجه به عزم و اراده ملی باید در دولت تقویت شده و میان آن و ملت هماهنگی وجود داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری عنوان کرد: با توکل به خداوند و توجه به عزم و اراده ملی می توانیم بدون توجه به خارج و با قطع امید از بیگانگان روی پای خود بایستیم، آرمان های نظام را به پیش برده و اهداف انقلاب را محقق کنیم./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات