۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۶۲۳۲۸۹
دژپسند:

صادرات غیرنفتی در ۱۸ ماه‌گذشته به ۶۱میلیارد دلار رسید

صادرات غیرنفتی در ۱۸ ماه‌گذشته به ۶۱میلیارد دلار رسید
وزیر امور اقتصادی و دارایی با تأکید بر لزوم تسهیل شرایط برای بازگشت ارز صادراتی، این کار را سبب حل بسیاری از مشکلات اقتصادی دانست.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، فرهاد دژپسند عصر دوشنبه در حاشیه هشتاد و نهمین نشست گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران با تأکید بر لزوم تسهیل شرایط برای بازگشت ارز صادراتی افزود: در صورتی که ارز صادراتی وارد کشور شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به دستور جلسه نشست امروز شورای گفتگو اظهار داشت: محور این جلسه، مالیات و بازگشت ارز صادراتی بود.

دژپسند ادامه داد: برای حذف نفت از بودجه مانند سایر کشورهای دنیا باید به سمتی برویم که منابع را از طریق مالیات تأمین کنیم.

وی اضافه کرد: در صورتی که این اقدام را با سرعت انجام دهیم امکان دارد بر فعالان اقتصادی کشور فشار وارد شود بنابراین در علوم اقتصادی تاکید می‌شود که رابطه بین رشد اقتصادی و مالیات مورد توجه قرار گیرد.

دژپسند ادامه داد: در سالهای گذشته منابع حاصل از صادرات از مالیات بر ارزش افزوده معاف بود و به محض اعلام، سازمان امور مالیاتی این نوع مالیات را مسترد می‌کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: اما از دو سال قبل به دلیل شرایط خاص اقتصادی برای بازگشت ارز صادراتی قانونگذار شرایطی را در نظر گرفت تا اطمینان حاصل شود که ارز به چرخه اقتصادی کشور باز می گردد سپس معافیت مالیاتی اعمال شود.

ارسال نظرات