۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۶۲۳۸۷۷
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز:

پیام اربعین زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در برابر تبلیغات دشمن است

پیام اربعین زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در برابر تبلیغات دشمن است
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز با تأکید بر اینکه باید فلسفه شهادت را زنده نگه داریم، گفت: پیام اربعین زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در برابر تبلیغات دشمن است.

حجت الاسلام علی لرستانی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، در بیان اهمیت زیارت اربعین بیان داشت: حركت امام حسين(ع) براي اقامه حق و عدل بود.

وی بیان کرد: تمام آثار و گفتار آن بزرگوار و نيز گفتاري كه درباره آن بزرگوار از معصومين(ع) رسيده است، اين مطلب را روشن مي كند كه هدف قیام امام حسین(ع) اقامه حق، عدل و دين خدا و ايجاد حاكميت شريعت و برهم زدن بنيان ظلم و جور و طغيان بوده است.

حجت الاسلام لرستانی ادامه راه پيامبر اكرم(ص) و ديگر پيامبران و اقامه قسط و حق و ايجاد حكومت و نظام اسلامي را از دیگر اهداف قیام امام حسی(ع) عنوان و خاطرنشان کرد: اهميت اربعين در آن است كه با تدبير الهي خاندان پيامبر(ص)، ياد نهضت حسيني براي هميشه جاودانه و اين كار پايه گذاري شد.

وی گفت: اگر بازماندگان شهدا و صاحبان اصلي در حوادث گوناگون از قبيل شهادت حسين بن علي (ع) در عاشورا به حفظ ياد و آثار شهادت اهتمام نداشتند، نسل هاي بعد از دستاورد شهادت استفاده زيادي نخواهند برد.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز یادآور شد: درست است كه خداي متعال شهدا را در همين دنيا نیز زنده نگه مي دارد و شهيد به طور قهري در تاريخ و ياد مردم ماندگار است؛ اما ابزار طبيعي كه خداي متعال براي اين كار مثل همه كارها قرار داده همين چيزي است كه در اختيار و اراده ماست، ما هستيم كه با تصميم درست و به جا مي توانيم ياد شهدا، خاطره و فلسفه شهادت را احيا كنيم و زنده نگه داريم.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در رابطه با اهمیت زیارت اربعین حسینی می فرمایند: اربعین در حادثه ى كربلا یك شروع بود؛ یك آغاز بود، افزود: پس از آنكه قضیه كربلا انجام گرفت آن فاجعه ى بزرگ اتفاق افتاد و فداكارى بى نظیر اباعبداللَّه(ع) و اصحاب و یاران و خانواده اش در آن محیط محدود واقع شد، حادثه اسارت ها پیام را باید منتشر می كرد.

حجت الاسلام لرستانی خاطرنشان کرد: خطبه ها و افشاگرى ها و حقیقت گویى هاى حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) همچون یك رسانه پر قدرت، باید فكر و حادثه و هدف و جهت گیرى را در محدوده  وسیعى منتشر می كرد.

وی با یادآوری به اینکه در اواسط دوران بنی عباس حتی قبر حسین بن علی(ع) را ویران کردند، آب انداختند، خواستند از او هیچ اثری باقی نماند، اذعان داشت: نقش یاد و خاطره شهیدان و شهادت این است، شهادت بدون خاطره، بدون یاد، بدون جوشش خون شهید، اثر خودش را نمی بخشد و اربعین آن روزی است که برافراشته شدن پرچم پیام شهادت کربلا در آن روز آغاز شد و روز بازماندگان شهدا است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز اظهار داشت: راهپیمایی عظیم اربعین در جهان بشریت هیچ مثل و مانندی ندارد و دشمنان اسلام نمی توانند با هیچ تهدیدی مانع حضور عاشقان اباعبدالله(ع) در این راهپیمایی شوند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاظر برخی از گروه ها و فرقه ها با تهدیدات تروریستی تلاش می کنند تا این تجمع باشکوه میلیونی کمرنگ شود، ادامه داد: تعظیم شعائر اربعین حسینی از فطرت و آزاد خواهی انسان ها سرچشمه می گیرد و هیچ تهدیدی نمی تواند مانع آن شود.

حجت الاسلام لرستانی افزود: درسی که اربعین به ما می دهد، این است که باید یاد حقیقت و خاطره  شهادت را در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگه داشت.

وی با عنوان اینکه سرچشمه عشق و علاقه فطری انسان ها به حضرت ابا عبدالله الحسین، کرامت و آزادی خواهی قیام حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) است، گفت: اربعین دارای محتوایی آموزنده و یادآور خاطره ای حیات بخش و با قداست است.

حجت الاسلام لرستانی بیان داشت: اربعین امام حسین(ع) همچون بقیه مراسم و سنت های مذهبی، همگی دارای محتوای حقیقی و پیام آموزنده و مشتمل بر رمز و راز قابل توجیه و تصدیق و شایسته پیروی همه جوامع و طوایف بشری است./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات