۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۶۲۶۸۶۷

دو فرمانده «جهاد اسلامی» در دمشق و غزه هدف ترور رژیم صهیونیستی قرار گرفتند

دو فرمانده «جهاد اسلامی» در دمشق و غزه هدف ترور رژیم صهیونیستی قرار گرفتند
رژیم صهیونیستی هم‌زمان دو تن از سران جنبش جهاد اسلامی فلسطین را یکی در غزه و دیگری در دمشق ترور کرد اما عملیات دمشق، در تحقق هدف ناکام بود.

به گزارش خبرگزاری رسا، رژیم صهیونیستی، امروز دو تن از سران جنبش فلسطینی «جهاد اسلامی» را هدف عملیات تروریستی قرار داد.

«بهاء ابوالعطا» عضو شورای نظامی جهاد اسلامی در نوار غزه و «اکرم العجوری» در دمشق بامداد امروز هدف حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

در حمله نخست، ابوالعطا، از فرماندهان «سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد و عضو شورای نظامی این جنبش در منزل خود در محله «الشجاعیه» در شرق شهر غزه هدف حداقل یک موشک قرار گرفت و خودش به همراه همسرش به شهادت رسید. در این حمله دو کودک او مجروح و به بیمارستان «مجتع پزشکی شفاء» غزه منتقل شدند.

جهاد اسلامی در بیانیه‌ای، شهادت او را تأیید و رژیم صهیونیستی را تهدید کرد که قطعا پاسخ این ترور را خواهد داد و برای پاسخ، هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد. جهاد اسلامی در واکنشی اولیه، شماری موشک و راکت به فلسطین اشغالی شلیک کرد. شبکه الجزیره به نقل از سرایا القدس اعلام کرد که تل‌آویو هدف موشک قرار گرفته است.

رژیم صهیونیستی نیز رسما مسؤولیت این اقدام تروریستی را بر عهده گرفت. وزارت خارجه این رژیم اعلام کرد که این رژیم از خود دفاع کرده و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر آن رژیم در کانال تلگرامی خود نوشت، این عملیات تروریستی پیشنهاد «فرمانده کل ارتش» و «رئیس شاباک» بوده و «پس از توافق کابینه، نخست وزیر و وزیر امنیت» دستور اجرای ترور صادر شده است.

در ترور دوم که همزمان با ترور اول انجام شد، منزل «اکرم العجوری» از سران جنبش حماس در محله «المزه» دمشق در نزدیکی سفارت لبنان هدف حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفت. 

این حمله به شهادت «معاذ العجوری» پسر اکرم و شخصی دیگر به نام «عبدالله یوسف حسن» منجر شد. اکرم العجوری نیز به همراه نوه خود (دختر معاذ) و نُه نفر دیگر مجروح شد و رژیم صهیونیستی در حذف او ناکام ماند. /983/ب

منبع:

ارسال نظرات