۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۶۲۷۰۵۹
آیت الله علوی گرگانی:

امت اسلام در کنار هم باشد هیچ قدرتی توان شکست آن را ندارد

امت اسلام در کنار هم باشد هیچ قدرتی توان شکست آن را ندارد
حضرت آیت الله علوی گرگانی با تبیین نقش آمریکا در ایجاد تفرقه و اختلاف در بین مسلمانان گفت: اگر دست در دست هم دهیم هیچ قدرتی توانایی شکست ما را ندارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار جمعی از برادران اهل سنت با اشاره به اینکه دشمنان در صدد برجسته کردن اختلافات هستند، تأکید کرد: اگر شیعه و اهل سنت بر طبق آیات قرآن دست در دست هم دهند هیچ قدرتی توانایی شکست آن ها را ندارد.

وی با اشاره به اینکه در قرآن همه ما به ملت ابراهیم(ع) شناخته می شویم، افزود: همه زیر سایه ملت ابراهیم(ع) هستیم، در قرآن از ایشان به عنوان مسلم یاد شده چرا که در برابر خدا سر تسلیم فرود آورده بود. ما همه زیر پرچم اسلامیم و نباید این امت واحده دچار تفرقه و اختلاف شود.

وی با انتقاد از بعضی رفتارها در توهین به مقدسات مذاهب اسلامی تصریح کرد: مسلمانان دارای فرقه های زیادی هستند و حتی در بین برادران اهل سنت نیز مذاهب مختلف فقهی و عقیدتی وجود دارد، این تفاوت ها نباید سبب توهین و جسارت شود؛ اسلام دین محبت، دوستی و مهربانی است. اگر هم اختلافی هست باید با محبت و مهربانی بیان شود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به تلاش دشمنان قسم خورده برای ضربه به مسلمانان خاطرنشان کرد: این دشمنان قسم خورده فرقی بین ما و اهل سنت قائل نیستند. شیطان با تمام بی ادبی خود در محضر خدا قسم یاد کرد که همه را گمراه کند. بچه های شیطان هنوز هم هستند و یکی از آن ها به تعبیر حضرت امام(ره) شیطان بزرگ آمریکا است که دائم در حال تفرقه انگیزی و اختلاف افکنی بین مسلمانان است.

وی با تشکر و قدردانی از حضور اهل سنت در شهر مقدس قم و زیارت حضرت معصومه(س) و ابلاغ سلام به علما، توصیه کرد: مسلمانان باید هوای هم دیگر داشته باشند و این امت واحده را تشکیل بدهند.

در ابتدای مراسم نیز جمعی از برادران اهل سنت سرودی را در وصف پیامبر گرامی اسلام و امام حسین علیه السلام هم خوانی کردند./پ202/ق

ارسال نظرات