۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۶۲۷۲۵۹
نماینده ولی فقیه در مازندران:

ولایت فقیه محور وحدت جامعه اسلامی است

ولایت فقیه محور وحدت جامعه اسلامی است
امام جمعه ساری با تأکید بر این که امروز ما نیز با هر تفکر و گروه سیاسی باید در داخل کشور در مسیر وحدت گام برداریم، گفت: نزاع و اختلاف اشتباهی راهبردی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لایینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه‌های نماز جمعه ساری با تبریک ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام و امام صادق (ع)، وحدت را ضروری‌ترین متاع برای امت اسلامی دانست و گفت: سیره عملی امام راحل و مقام معظم رهبری بهترین الگوی وحدت در دنیای اسلام است.
 
وی با بیان این که امام راحل و مقام معظم رهبری همواره بر ضرورت وحدت و همبستگی مسلمانان تأکید داشته اند، افزود: این بزرگواران همیشه امت اسلامی را از اختلاف و تفرقه نهی کردند.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی، وحدت و همبستگی امت اسلامی را بهترین راه خنثی کردن توطئه دشمنان علیه اسلام دانست و خاطرنشان کرد: تفرقه و اختلاف تنها بسترساز نفوذ و توطئه دشمنان امت اسلامی است.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که پیشرفت و توسعه کشور‌های اسلامی در گرو وحدت و همبستگی است، تصریح کرد: متأسفانه دنیای اسلام در طول تاریخ به دلیل اختلاف و تفرقه ضربه‌های بسیاری خورده است.
 
وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که امروز ما نیز با هر تفکر و گروه سیاسی باید در داخل کشور در مسیر وحدت گام برداریم، گفت: نزاع و اختلاف اشتباهی راهبردی است و تنها به نفع دشمنان خواهد بود.
 
امام جمعه ساری با بیان این که باید در همه امور منافع ملی و مصالح عمومی را در نظر بگیریم، بیان داشت: به طور مثال نمایندگان مجلس در مسائل مختلف، اختلاف و نزاع را کنار بگذارند و منافع کلان استان را در نظر بگیرند.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که امروز آمریکا دشمن مشترک همه مسلمانان جهان است، خاطرنشان کرد: این کشور مستکبر نه دوست دار شیعه است و نه سنی، بلکه تنها به دنبال تضعیف و ضربه زدن به اسلام است، به همین دلیل باید در برابر چنین دشمنی وحدت و همبستگی داشته باشیم.
 
وی، ولایت فقیه را محور وحدت جامعه اسلامی دانست و با بیان این که همه ما باید در محور ولایت منسجم و متحد باشیم، خاطرنشان کرد: باید هر گونه اختلافی در کشور وجود دارد کنار گذاشته شود و در محور ولایت به همبستگی و وحدت ملی دست پیدا کنیم./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات